Historie

HJÆLP kilder

05. december 2017 af Matthi1 - Niveau: A-niveau

Hej guys!

Jeg har problemer med at finde nogle kilder, som befolkningen og myndighederne har skrevet i 1853 i københavn (evt. breve og dagbøger) under koleraepidemien. Nogle der kan hjælpe med at finde nogle kilder (anbefalde nogle)?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2017 af Moderatoren

Hvor søger du henne?


Svar #2
06. december 2017 af Matthi1

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål. men jeg har brug for nogle kilder til min srp (historie) som omhandler koleraepidemien. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. december 2017 af Moderatoren

Du skriver, at du har problemer med at finde kilder - Hvor søger du efter dem?


Svar #4
06. december 2017 af Matthi1

i Emu


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. december 2017 af Moderatoren

Hvis du ikke findet noget et sted, så er det smart at finde et andet sted - eller ændre de ord, man søger på.

Hvis du søger på "Kolera" og udgivelsesår før 1900 på bib.dk, så finder du en masse ting, som er udgivet omkring 1853.

Se her 


Svar #6
06. december 2017 af Matthi1

tusind tak! jeg har prøvet at resevere nogle bøger, men står på venteliste som nr. 6. derfor ville jeg have hjælp med at finde nogle kilder elektronisk


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. december 2017 af Moderatoren

Har du lånt dem, som er e-bøger?


Svar #8
06. december 2017 af Matthi1

nej, jeg kan kun låne dem som normale bøger


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. december 2017 af Moderatoren

Nogle af dem kan lånes som e-bøger. Hvis du ændrer søgningen til kun at omfatte e-materialer, kan du helt sikkert se dem


Svar #10
06. december 2017 af Matthi1

ahhh okay tusinde tak! dem kan jeg anvende til min redegørelse. Men kan ikke analysere disse. Har brug for nogle kilder, hvor man kan se på befolkningens syn på kolera og myndighedernes syn på kolera. 

Kan du evt. hjælpe med at finde nogle elektroniske kilder?


Brugbart svar (0)

Svar #11
06. december 2017 af Moderatoren

Det kan være, at du kan ændre søgeordet


Svar #12
06. december 2017 af Matthi1

okay tusinde tak! :)


Skriv et svar til: HJÆLP kilder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.