Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

HJÆLP TIL OPBYGNING AF SRP

10. december 2017 af AstridBB (Slettet)

Hejsa. Er ved at skrive min SRP opgave lige nu, men er kommet lidt i tvivl om, hvor mange sider en redegørelse må være. Jeg skriver i engelsk og psykologi, hvoraf jeg har valgt at tage udgangspunkt i narcissisme. I min redegørelse belyser jeg både narcissismen gennem det udviklingspsykologiske og det sociologiske, samt opstiller en liste med narcissismens hovedtræk. Så det siger lidt sig selv at min redegørelse har taget en ret stor plads. Redegørelsen er færdig nu, men fylder omkring 5,2 siders brødtekst. 
Jeg kommer helt sikkert til at bruge alle opgavens 20 sider, da jeg har mange ting til min analyse og min diskussion. Set i forhold til det, er min redegørelse så for lang? Nogle siger maks 3 sider, hvor jeg tænker, at det vil være umuligt for mig at redegøre for alle de ting jeg skal bruge på 3 sider, da mit i forvejen er rimelig kortfattet, men indeholder flere forskellige ting. 

På forhånd takkkk 

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Redegørelser kan være af forskellige typer. Hvis din redegørelse er af analyserende karakter, vil jeg sige, at det er passende, men hvis den nøjagtig gengiver hvad grundbogen, eller en eller anden bog siger med få omformuleringer, vil jeg sige du har ramt den yderste grænse. 

Svar #2
10. december 2017 af AstridBB (Slettet)

Ohh okay!, tak! Når du siger af analyserende karakter, hvordan mener du så? Altså min redegørelse er slet ikke en gengivelse af en bog, det er nærmere en redegørelse hvor jeg meget nøjagtigt har udvalgt det væsentligste af nogle teorier, antagelser og lign. Fra forskellige bøger og fagfolk, som jeg vil og kan bruge gennem hele min analyse. :-)

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Jamen det lyder som en redegørelse af analyserende karakter i mine ører; når du forklarer teorierne ved at opstille de intellektuelle overfor hinanden, og forklarer ligheder og forskelle, positioner og retninger. 

Skriv et svar til: HJÆLP TIL OPBYGNING AF SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.