Andre fag

Matematik A, Fysik B og Kemi B

29. januar 2018 af rosalaa123 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej. 

Har overvejet at starte på en HHX uddannelse, da jeg synes at fagene såsom international økonomi, virksomhedsøkonomi osv. lyder spændende. Interesserer mig også for naturfaglige fag, og på det gym som jeg skal starte på, er der heldigvis en science-linje med fagene Matematik A, Fysik B og Kemi B.

Vil bare lige spørge til dem som allerede har linjen, om den er alt for svær? Interesserer mig meget for fagene, men er bange for at det bliver et alt for stort spring fra folkeskolen af. 

Får karakterne 7 i de fag på folkeskolen. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. januar 2018 af DinMakker

Jeg har nøjagtig den linje du snakker om lige nu... Personligt synes jeg ikke at den var noget problem, men det varierer jo meget fra person til person. 

Du skal tænke på at alle der begynder på gymnasie nok kommer fra folkeskole eller efterskole - Derfor er undervisningen selvfølgelig også tilpasset dette. I alle fagene tages der udgangspunkt fra et lavt niveau som man regner at alle kan være med på.

Bare skriv hvis du har nogle spørgsmål :)


Svar #2
29. januar 2018 af rosalaa123 (Slettet)

Tak for svar :)

Er timerne meget hårde, og er der mange afleveringer? 


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. januar 2018 af DinMakker

Jeg har trukket både fysik og kemi op på A... Nogle gange er der meget at lave, mens der andre gange er mindre.

Personligt synes jeg ikke at det var uudholdeligt i 1. og 2. G hvor jeg "bare" havde fysik og kemi på B-niveau. Dette afhænger jo nok af hvor god du er til at disponere din tid og om du har et krævende fritidsjob eller andre fritidsaktiviteter.

Men det gode ved denne fagkombination er, at fagene i meget høj grad har en relation mellem hinanden. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
31. januar 2018 af Jerslev

#0: Alternativt kan du supplere fysik og kemi fra 0->B på GSK efter din studentereksamen fra HHX.

- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Matematik A, Fysik B og Kemi B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.