Engelsk

Er grammatikken okay? "kun" 1 1/2 side? super duper vigtigt

07. februar 2018 af forvirretmatey - Niveau: A-niveau

Hej alle 

Jeg skal aflevere en opgave i morgen, og jeg vil høre om der er en, der vil lige kigge den igennem? Det vvil betyde alverdens, da den har ret stor betydning for karakterne :( 

Tusind tak! 

Vedhæftet fil: hilf.pdf

Brugbart svar (1)

Svar #1
07. februar 2018 af Opvaskemaskinen (Slettet)

Linje 3: "Chamber narrates his life and about how his family ..." er en sjov sætning. Jeg tror ikke det er korrekt at sige "Someone narrates about something". Du kunne let løse det ved at skrive "Chamber narrates his life and talks about how his family ...".

Linje 5: "... the readers can be anyone ..." lyder næsten som et motiverende udsagn, som når man siger til børn at de kan hvad de vil. Jeg ville nok hellere skrive "... the readers could be anyone ...".

Linje 9: Hele sætningen "The circumstances ..." virker spøjs. Jeg tror hellere jeg ville skrive "The background of this interview is that ...".

Linje 13: Jeg antager at der skal stå "... the writer ..." i stedet for "... the write ...". Tæller han dog som "writer"? Ville det ikke give mere mening at kalde ham "the interviewer"? Derudover kunne du måske droppe nogle kommaer.

Linje 21: Jeg tror hellere jeg ville skrive "The article is written from a first person point of view".

Linje 22: Hvis du starte med ordet "This" i stedet, er der ingen der tror at du har tænkt dig at "It can be seen from ... that something or other".

Linje 25: Du skrive "for instance on page ..." uden at færdiggøre sætningen, for eksempel med ordene "this is clear/evident". Derudover forstår jeg ikke hvorfor du starter citater med kommaer i stedet for koloner.

Linje 27: Skriv hellere "such as" end "for example".

Linje 29: Sætningen "Besides the sentences' ..." giver meget lidt mening. Mener du "varying" i stedet for "various"? Hvis du skriver "various" skriver du at hver sætning har mange længder. Derudover skal "length" være i flertal. Jeg ved ikke helt hvad du mener med denne sætning.

Linje 30: Du bruger "for example" meget ofte. Her ville det være fint at skrive "like the sentence on the first ...".

Linje 32: En andet ting du gør ofte er at skrive "... for instance on page ...", og så slutte sætningen med et citat. "For instance on page ..." er ikke en fuldendt sætning.

Linje 36: Du glemte apostroffen i "paramilitaries'". Derudover skal det være "was" og ikke "were". Alternativt kan du skrive "... that there were no peace ...", hvilket jeg synes passer bedre med den måde du slutter sætningen på.

Linje 38: Hvorfor er "today" i citationstegn? Overvej måske at skrive "... the youth of Belfast ...". Sætningen "None of these ..." er teknisk set korrekt, men lyder meget arkaisk.

Linje 42: Det er vel ikke ham der siger at han bakker hans påstande op, hvilket egentlig er det du skriver. Derudover har du glemt at sætte "claims" i flertal.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. februar 2018 af Stygotius

Det er ikke meningen at andre skal gennemlæse,, kommentere og rette dine stile for dig så du bare kan aflevere noget der slet ikke er dit eget arbejde. Det er udtryk for direkte snyd og svindel fra din side. 

I øvrigt er der vel ikke tale om "an Irish Essay", men om "an Essay on Ireland " og irske forhold..


Svar #3
07. februar 2018 af forvirretmatey

Davs Stygotius:)
Altså det er jo hjælp til selv hjælp, da jeg gerne vil vide hvad fejlen er, så jeg ikke kommer til at lave det til eksamen:) 
Desuden har læreren selv bestemt at den skal hedde "Irish Essay" og ikke "an Irish Essay" :)

God dag!

#2

Det er ikke meningen at andre skal gennemlæse,, kommentere og rette dine stile for dig så du bare kan aflevere noget der slet ikke er dit eget arbejde. Det er udtryk for direkte snyd og svindel fra din side. 

I øvrigt er der vel ikke tale om "an Irish Essay", men om "an Essay on Ireland " og irske forhold..


Svar #4
07. februar 2018 af forvirretmatey

#1 

TUSIND MANGE GANGE TAK!
MÅ DU FÅ EN FABELAGTIG DAG/AFTEN!!


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. februar 2018 af Stygotius

Jeg kunne da godt sætte mig til at finde eventuelle fejl i din opgave, men dels er det vel din lærers opgave og dels vel netop din opgave at lave så få fejl som muligt. Du har ret  i at meningen med SP er at give hjælp til selvhjælp.

Hvis du har konkrete problemer du ikke kan løse, er du velkommen til at skrive igen; så skal jeg prøve at  hjælpe dig.

Ironien foretrækker jeg at overse.

Jeg mener stadig at "Essay on Ireland" ville være en bedre titel.


Skriv et svar til: Er grammatikken okay? "kun" 1 1/2 side? super duper vigtigt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.