Studievalg og videregående studie

Tilbagebetaling af SU???

07. februar 2018 af vinther3 (Slettet)

Hej,

Jeg er i et stort dilemma. Jeg startede på uddannelse i slutningen af januar, men fortrød med det samme og blev overbevist om en anden uddannelse, som jeg så vil starte på til sommer. Problemet er, at jeg nu søger arbejde, men intet har fundet og derfor ikke har nogen indkomst til at forsøge mig selv og betale husleje. 

Jeg har fået SU og SU-lån for februar, da jeg ikke har meldt mig ud af uddannelsen endnu og bliver i tvivl om jeg skal tilbagebetale både den SU og SU-lånet for februar, hvis jeg melder mig ud nu? 

Der står noget forskelligt overalt, at man skal vente med at melde sig ud til efter d. 15, for ikke at skulle tilbagebetale sin SU for måneden, andre steder står der at man bare ikke får SU for måneden efter, altså marts (hvilket jo er helt fint).

Jeg vil bare rigtig gerne melde mig ud af min uddannelse, men samtidig beholde min SU og mit SU-lån for februar, da jeg ellers er i total økonomisk krise, indtil jeg finder job og efterfølgende starter på ny uddannelse til sommer. 

Hvis det har nogen betydning, ift. SU-forhold, går jeg på læreruddannelsen på UCC. 

Håber virkelig I kan hjælpe mig!!! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2018 af EnStuderende

Hej. Jeg ville prøve at tage kontakt til de personer, som egentlig har styr på SU'en.

Prøv det her link: http://www.su.dk/kontakt/kontakt-du-laeser-i-danmark/


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. februar 2018 af Mathian

Hvorfor bruge din SU, når du kan få en anden ydelse. Slip uddannelsen, søg boligsikring og kontanthjælp indtil du finder et arbejde. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2018 af guzbak

Pas på med ikke at bruge din SU op, til når du rent faktisk skal studere.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Tilbagebetaling af SU???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.