Historie

Skal finde en kilde

11. februar 2018 af Lillemig0 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej, jeg skal finde en kilde om den amerikanske borgerkrig, i må meget gerne skrive mogle kilder som indgår det emne, og ik bare om den amerikanske borgerkrig da jeg godt ved hvad det er osv, kan bare ikke finde nogle kilder inde for det emne, håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2018 af Moderatoren

Der findes fx. en masse bøger om den krig - dem kan du finde på biblioteket. Dem kan du bruge som kilder. 
Hvor søger du selv efter kilder? Og hvad skal kilderne handle om, hvis det skal være om den amerikanske borgerkrig, men ikke kun om den.


Svar #2
12. februar 2018 af Lillemig0 (Slettet)

Det er min første "Find din egen kilde" opgave så jeg har ingen idé, men kilden skal handle om den amerikanske borgerkrig ligsom, "Scott´s great snake" men den kilde må jeg ikke vælge da vi har haft om den, men det må meget gerne være noget lignende :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. februar 2018 af Moderatoren

Når det er dig selv der skal finde en kilde, så er det dig selv der skal finde den. Har I ikke fået undervisning i at finde kilder? 
Kender du steder, hvor du kan søge efter kilder? 


Svar #4
12. februar 2018 af Lillemig0 (Slettet)

er næsten lige startet i klassen så jeg ved ikke noget om hvordan man finder kilder


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. februar 2018 af Moderatoren

Så må du nok hellere lige høre din lærer, hvordan du skal gøre. Udmiddelbart kan du dog bruge google og bibliotek.dk, men det kan være, at din lærer har andre steder, som han/hun gerne vil have. at I benytter.


Svar #6
12. februar 2018 af Lillemig0 (Slettet)

Opgaven skal være til mandag efter ferien så kan ikke spørge min lærer men jeg kan godt bruge biblotek.dk tak for hjælpen:)


Skriv et svar til: Skal finde en kilde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.