International økonomi

Noter til makroøkonomi på lange videregående uddannelser

20. februar 2018 af 123434 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej 

Jeg står desværre i den situation, at jeg ikke er bestået min eksamen i makroøkonomi. Jeg skal op til re-eksamen, men har simpelthen mistet overblikket. Kan ikke rigtig danne mig et overblik. Føler mig en del stresset og trist

Eventuelt nogen, som ligger inde med nogle meget overskuelige noter, som jeg kan benytte mig af til at danne et overblik over faget. 

Tusind tak, jeres hjælp er guld værd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. februar 2018 af siav4000 (Slettet)

Køb et makroøkonomi kompendium, eller find et på nettet, og læs det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. februar 2018 af Anders521

På hvilken uddannelse læser du?


Svar #3
20. februar 2018 af 123434

Statskundskab

Brugbart svar (0)

Svar #4
20. februar 2018 af Anders521


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. februar 2018 af Walras

Nu er makroøkonomi en rimelig bred betegnelse. I har vel lært om nogle specifikke modeller, som du skal kunne forklare og anvende, f.eks. IS-LM modellen. I så fald skal du nok søge lidt mere specifikt efter bøger, kompendier, noter og andet, som er rettet imod de specifikke modeller. Formodentlig er slides fra din forelæser samt lærebog/artikler, som er en del af pensum, det bedste sted at starte.

Hvis du bare søger rundt i makroøkonomiens verden, forbereder du dig i hvert fald ikke særligt konkret.


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. februar 2018 af Jegvedingenting

Personen i denne video har noter. Jeg ved ikke om de er gode, men du kan spørge om du må få et preview af det. https://www.youtube.com/watch?v=7cAZiQLAKN8


Svar #7
25. februar 2018 af 123434

Walras. Har jeg forstået dette korrekt?

U*=Den naturlige arbejdsløshed

U=Den faktiske arbejdsløshed. 

Har bare været bange for at bytte rundt på dem?


Brugbart svar (1)

Svar #8
03. marts 2018 af Walras

Det er formodentlig rigtigt nok


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. marts 2018 af Entilade (Slettet)

Personligt brugte jeg rigtig meget youtube da jeg skulle forberede mig til makro. Herudover, købte jeg også Aspiri's makro kompendium, som har kogt pensum godt ned. 


Skriv et svar til: Noter til makroøkonomi på lange videregående uddannelser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.