Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til AT-2018

12. marts 2018 af zop (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP. Som alle andre 3g'er skal jeg også skrive til at skrive AT med det overordnede emne "Alternativer". Jeg har valgt at skrive i dansk og biologi, hvor min sag er "alternative slankekurer". Jeg har tænkt mig at tage afsæt i LCHF-kuren (http://www.madbanditten.dk/hvad-er-lchf/), og undersøge hvordan det er et alternativ til den traditionelle energireducerede slankekur, som er anbefalet af Sundhedsstyrelsen.

For en god ordens skyld, så får i lige opgavebskrivelsen:
"Du skal undersøge et problem, hvor det centrale er, at et eksisterende alternativ til den fremherskende praksis ikke er slået bredt igennem. Du skal gøre rede for både den fremherskende praksis og alternativet samt udarbejde og vurdere et forslag til en innovativ løsning af problemet."

Mit spørgsmål til jer, er så: Har i nogle gode ideer til, hvordan jeg kan få et danskfaglig-vinkel på min sag? Jeg har ikke nogle problemer med at få en biologisk-vinkel på sagen. Måske kunne det være noget med hvordan der reklameres med disse alternative slankekurer, og hvordan folk opfordres til at begynde på disse slankekurer (her tænker jeg på sociale medier, såsom Instagram og Facebook, samt diverse LCHF-kogebøger).
Desuden synes jeg også det er vanskeligt at at finde videnskablig viden omkring LCHF, hvilke undersøgelser der ligger bag osv. Derfor søger jeg også mere viden omkring denne slankekur (videnskablige artikler eller bøger).
Ellers er jeg meget åbne for nye ideer, eller korrektioner til min nuværende sag :-)

Håber i kan hjælpe - på forhånd tak!


Skriv et svar til: Hjælp til AT-2018

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.