Engelsk

Hjælp til litteratur

14. marts 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg skriver AT i fagene: Dansk og Engelsk

Jeg skriver om synet på kvinder under det moderne gennembrud i den danske og britiske litteratur. I forhold til det danske syn på kvinder og kvindernes rolle har jeg to noveller allerede, ( vil gerne have forslag til andre noveller, som beskriver kvindesynet hvis det er der er nogle som sidder inde med ideer) men jeg søger noget litteratur på engelsk , som noveller eller andet som vil skildre og oplyse om synet på kvinder under det moderne gennembrud i England.

Hvis der er nogle som kender noget velkendt eller andet litteratur på engelsk som beskriver det overstående så pls. send links osv. 

1000 Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. marts 2018 af Moderatoren

Du kan søge efter litteratur på bibliotek.dk.

Se fx her


Svar #2
15. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Ej tak, hvor er det sødt af dig. Jeg skal lige kigge på det lidt mere, men jeg tror godt der er noget jeg kan bruge


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2018 af Moderatoren


Svar #4
15. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Ja jeg har også kigget lidt i AT bogen, nu håber jeg på at jeg når at læse nogle værker inden vi skal skrive AT synopsen.

Tak for hjælp igen. Det var virkelig virkelig pænt af dig


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. marts 2018 af Stygotius

En fremragende (og forholdsvis kort, ca. 100 sider) tekst er  "A Room of one's Own" af Virginia Woolf, -et længere essay fra 1929 om kvindes muligheder for at være kunstnere. Det er ikke svært at læse og ret interessant hvis man er optaget af kvinders vilkår kort efter det sidste århundredskifte. Det findes også som en audiobog. Det er bygget på en ræke foredrag som V.Woolf holdt på Cambridge universitet i 1928


Svar #6
16. marts 2018 af HFNU (Slettet)

TAK . Det er vældig pænt af dig. Mange tak

Jeg vil gerne lige google den og se om den kan bruges hvis ikke som tekst, så kan man hvertfald læse den og få mere viden om emnet, og bruge det i forhold til perpektivering.


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. marts 2018 af Stygotius

Ja, eller til i hvert fald ens egen glæde og oplysning. Det findes på biblioteket udgivet som en separat bog med den nævnte titel ..


Svar #8
16. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Jeg forsøger at se om jeg ikke kan finde den, kender du muligvis novellen: :" A changed man" by Thomas Hardy


Skriv et svar til: Hjælp til litteratur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.