Psykologi

Caseanalyse generation Z

29. marts 2018 af Dicte13 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle.

Jeg sidder og skal lave en caseanalyse af denne case: https://www.b.dk/kommentarer/i-2.g-knaekkede-filmen.-marie-fik-stress-depression-og-spiseforstyrrelse   i forbindelse med min AT opgave, som omhandler generation Z, og det pres de er under. Min vejleder har sagt at det ville være en god ide at bruge socialpsykologien i dette tilfælde. Jeg tænker at man ville kunne "perspektivere" til postmoderne psykologi. Mit spørgsmål er, hvilke teoretikere i mener er relevante inden for socialpsykologien ift denne case? Har tænkt på f.eks. Giddens, men er faktisk i tvivl om han hører ind under socialpsykologi.. kan intet finde om ham i mine psykologibøger


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2018 af Smut1

Hej Giddens er sociolog, og han hører bestemt ind under socialpsykologi. Du bør låne og læse følgende bog: ” Psykologi - aktuelle teorier og nyere forskning.” af Ulla Søgaard”, som giver et godt overblik over forskellige socialpsykologiske teorier, heriblandt Giddens.  Jeg har selv læst den mange gange. Det er den bedste (social-)psykologibog (c- og b-niveau), der findes på gymnasialt niveau :).


Svar #2
29. marts 2018 af Dicte13 (Slettet)

Tusind tak for svaret ! Det er en stor hjælp

Skriv et svar til: Caseanalyse generation Z

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.