Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Klage vedr. SRP karakter

16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

Hej Allesammen!

Jeg har lige fået karakter for min SRP og fået et 4 tal, dette har gjort mig virkelig ked af det, da jeg synes den ligger højere. Jeg overvejer at klage, men vil gerne have at der er nogle der vurderer min opgave inden. Er der nogen der kunne tænke sig det, så skriv!


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. april 2018 af carlaagaard

Hej,

Jeg synes, du i første omgang skal tale med din lærer om din karakter. Han/hun må give dig en forklaring på, hvorfor du har fået et 4-tal. Hvis du stadig synes, at det er en uretfærdig karakter, må du først sætte dig ind i klageregelerne. Jeg kender personligt ikke reglerne omkring at klage, men jeg ved med sikkerhed, at det kan i værste tilfælde ende med en lavere karakter, end du har fået nu. Hvad skrev du om?


Svar #2
16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

Problemet er at begge mine vejelder ikke er mine lærer, mine lærer havde simpelthen for mange elever så jeg kunne ikke få min lærer som vejleder, det er derfor svært at tale med dem om det da de ikke kender mig, det føles som om jeg har haft 3 censorer på, og jeg tror hellere ikke mine vejleder har kæmpet for mig. Men jeg skrev om deleøkonomi


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. april 2018 af carlaagaard

Ja, okay. Jeg kan godt se, at du står i en lidt uheldig situation. Alternativet er, at du skal tage kontakt til din vejledere og få talt med dem omkring din karakter og mulighederne for at klage. Men du må tænke på, at de vil dig nok kun det bedste, og et 4-tal er ikke nogen dårlig karakter for en SRP-opgave. Jeg kan nok ikke vudere en SRP-opgave som sådan, men du kan prøve at oploade den, hvis du har lyst. Jeg kigger gerne på den.


Svar #4
16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

Her er den:


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. april 2018 af carlaagaard

Umiddelbart vil sige, at det er en flot opgave. Din formalia (opsætning, fodnoter, abstrakt osv.) mangler der ikke noget, og du overholder også de taksonomiske niveauer. Jeg tror, du falder lidt i i analysen. Her kan det godt blive lidt for redegørende flere steder. fx., hvor du skriver, at meget af Ubers aktivitet har været at bekæmpe lovregulering. Som sagt har jeg ikke kvalifikationer nok til at vudere en SRP-opgave og slet ikke emnet: Deleøkonomi, da jeg ikke er inde i regnskabsteorierne. Men husk SRP'en skal mere ses som en træning til en videregående uddannelse. Og ja, SRP'en er en uretfærdig opgave, især for unge som ikke kommer fra et akademisk hjem, og at den vægte som et A-fag (2).


Svar #6
16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

Tror du godt jeg kan få et 7 tal, ved at klage?


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. april 2018 af Mathias7878

#6 det kan ingen vide. Men hvorfor klage? Forskellen mellem 4 og 7 er alligevel så lille i dit samlede karaktergennemsnit, at det måske kun giver 0,1 mere eller noget i den stil. Desuden er det jo ikke engang sikkert, at du får en bedre karakter, hvis din klage godkendes - du kan sagtens ende med at få 02 i stedet for.

Desuden tror jeg ikke, at størstedelen af elever, som vælger at klage, får medhold i, at deres karakter ikke er retfærdig alligevel, men du kan da prøve, hvis du synes, at det er det værd.

- - -

 

 


Svar #8
16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

Jeg synes bare ikke at den ligger til et 4 tal, mener den ligger til et 10 tal, men gider ikke have for høje forventninger hvis jeg klager


Brugbart svar (0)

Svar #9
16. april 2018 af Mathias7878

Tag først en snak med din lærer om, hvorfor du har fået karakteren 4. Det vil måske give dig et bedre indblik. Jeg troede også, at jeg ville få 12 for min SRP, men det gjorde jeg heller ikke. :D

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #10
16. april 2018 af Mathias7878

.. og desuden er en karakter jo bare et tal, så op med humøret :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. april 2018 af guuoo2

Hvilke fag skrev du i?


Svar #12
16. april 2018 af Supersejeste (Slettet)

International Økonomi A og Virksomhedsøkonomi B


Brugbart svar (0)

Svar #13
17. april 2018 af Køb (Slettet)

Umiddelbart ligner det du mangler det allervigtigste.. Problemformulering. Som #5 siger, så er der for meget redegørende indover og mindre analyse.

Hvis du skal klage, ville jeg nok få en anden lærer til og læse den igennem og vurderer efterfølgende. Men du skal huske på, at det er forskelligt fra lærer til lærer hvordan de vurderer. Du kan dog altid bruge det argument, at to andre lærer, som intet kender til jeres undervisning samt hvad i har lært, har kunne vurderer din opgave. 


Skriv et svar til: Klage vedr. SRP karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.