Almen studieforberedelse (AT)

Eksamen - spm

31. maj 2018 af mw1 - Niveau: A-niveau

Hej!
Jeg skal til AT-eksamen i morgen, og jeg har nogle spørgsmål.

Min problemformuleringen: "Hvordan bliver forældre påvirket til at benytte sig af alternative behandlingsmetoder til vacciner, og hvordan påvirker dette folkesundheden i USA?"

Problemstillinger:

- Hvad er vacciner, og hvordan har udviklingen af vacciner påvirket folkesundheden i USA?

- Hvilke alternativer til vacciner findes der, og hvordan bliver det italesat i medierne og for forældre?

- Hvilke konsekvenser har det, for det amerikanske samfund, at vælge naturlige løsninger frem for vacciner?

Er det iorden, hvis jeg til min første problemstilling blandt andet konkluderer, ud fra kvantitative undersøgelser i form af statistik over en infektionssygdom, hvordan det har påvirket USA? Så jeg snakker og konkluderer ud fra grafer der viser antallet af sager før og efter indførslen af vacciner? 

Til min anden problemstilling, er det så okay, at jeg har lavet en argumentations- og kommunikationsanalyse ud fra to taler, som min lærer og censor ikke har fået uddelt? De har ikke kendskab til dem, og derfor er jeg forvirret om, det er noget, jeg må konkludere ud fra. 

Håber en vil hjælpe! God dag :)


Skriv et svar til: Eksamen - spm

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.