Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Emne til SRP

22. september 2018 af Matematik10

Hej kære brugere

Jeg står i den situation at jeg snart skal til at vælge et emne til min SRP og jeg står mellem to hovedemner: 

Brexit (Engelsk A og Samfundsfag A)

Borgerrettighedsbevægelsen i USA (Historie A og Engelsk A) 

Hvad havde i valgt og hvorfor?

Håber i vil hjælpe

Tak på forhånd :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. september 2018 af Skaljeglavedinelektier

SRP er en god mulighed for at arbejde i dybden med det, man synes er allermest interessant. Vælg det, du synes vil være fedest at fordybe dig i. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. september 2018 af EnStuderende

Helt klart Brexit. African-American Civil Rights Movement er et vigtigt, men overbrugt emne, som jeg personligt blev træt af allerede i 1.G (ikke fordi det ikke er interessant, men fordi det er på alle pensumlister fra 6-7. klasse af). Desuden er Brexit mere 'contemporary', altså mere nutidigt. På det plan er det måske også et sværere emne at tage fat om, fordi ingen helt ved, hvad det helt præcist kommer til at indebære, og hvilken virkning på fremtiden det vil have - hvilket jeg synes er endnu et plus, da SRP gerne skal gå lidt ud over pensum-niveau. Der er mange gode muligheder for at reflektere og perspektivere. Det er klart et lidt mere originalt emne end det andet, hvis du spørger mig.


Svar #3
22. september 2018 af Matematik10

Tusind tak for jeres kommentar :) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. september 2018 af guzbak

Vælg det du synes er mest spændende og det du tror du er bedst til / kan få bedst karakter i, da SRP karakteren vægter højt.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #5
22. september 2018 af ringstedLC

Hvis du vælger "Brexit", så vælg en skæringsdato, der er før end, at du starter med at skrive. Og så præciserer du selvfølgelig, når du spekulerer i fremtiden. På den måde undgåes det forhåbentligt, at din SRP ramler ind i virkeligheden. Der kunne ske altmuligt imellem, at du starter på SRP'en og til den skal afleveres. Det må ikke forstyrre dit arbejde.


Svar #6
22. september 2018 af Matematik10

Jeg dig i virkeligheden gør mig lidt fortvivlet er at om jeg overhovedet kan finde nok materiale til Brexit eller om det meste af min SRP kommer til at handler om analyse af taler. 

Derimod borgerrettighedsbevægelsen er et emne, hvor man kan finde tusindvis af materialer. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. september 2018 af ringstedLC

Brexit er jo meget nyt og er derfor endnu ikke "historie". Du kunne lave SRP om Storbritannien og EU, altså perioden fra 1972 -.


Skriv et svar til: Emne til SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.