Studievejledning

Universitet

04. oktober 2018 af wohoo1

Hej SP,

Jeg har et spørgsmål omkrig reeksamen. Jeg er lige nu igang med at tage et kursus indenfor laboratoriearbejde. Her er der ikke en ordinær eksamen, men blot 4 prøver som man skal have mindst 170 point i - og så får man bestået/ikke bestået. Mit spørgsmål er så, hvis man ikke kan opnå de 170 point kan jeg tage prøverne om igen eller skal jeg tage kurset igen i f.eks. 2. semester??

Der står på DTU's hjemmeside at alle kurser tilbyder reeksamen, men er lidt usikker her fordi der er ikke en ordinær eksamen, men blot bestået/ikke bestået??

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. oktober 2018 af swpply (Slettet)

Bare fordi at kurset bedømmer kursisterne ved bestået/ikke bestået betyder det ikke at der ikke er tale om en ordinær eksamen. Selvfølgelig kan du tage en reeksamen, du skal dog være opmerksom på at kravene for reeksamen kan være anderledes end dem gældende for eksamenen. Det kan f.eks. godt forholde sig sådan at den ordinære eksamen er skriftlig men reeksamenen er mundtlig/oral, dette er ofte tilfældet hvis kun et få antal kursister skal til reeksamen.

Prøv evt. at tiføje et link til kursuskataloget hvor kursus besrkivelsen fremgår af.


Svar #2
04. oktober 2018 af wohoo1

Der står på kurset, at det ikke er en ordiær eksamen. Der står intet om reeksamen.

Bedømmelsesformen er bestået/ikke bestået.

Synes det bare det er skidt hvis man f.eks. kun opnår 150 point og dumper faget og bliver nødt til at tage et helt semester om igen....


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. oktober 2018 af swpply (Slettet)

Du har glemt at tilføje linket ;-)


Svar #4
04. oktober 2018 af wohoo1

Her er det :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
04. oktober 2018 af swpply (Slettet)

Ja, der står ikke meget om reeksamen. Jeg vil anbefalde at du tager kontakt til din forelæser eller den kusus ansvarlige for at høre om forholdende under reeksamenen.


Svar #6
04. oktober 2018 af wohoo1

Tak for svaret :-)


Brugbart svar (1)

Svar #7
06. oktober 2018 af guzbak

Jeg vil skyde på at det skyldes ingen dumper, så længe man afleverer rapporter og deltager i de obligatoriske timer. Skulle man være forhindret i at deltage så laver man nok en særaftale afhængig af omstændighederne. Skulle man ikke få godkendt rapporterne, så får man nok lov til at genaflevere under kurset.

Der står også at det er intern bedømmelse, hvilket vil sige at din underviser nok vurderer om du har været til timerne og om du har afleveret de rapporter du skulle. Så sætter underviseren et kryds og du har dermed bestået kurset. Ved interne bedømmelser er der altså ikke en censor på udefra.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #8
06. oktober 2018 af wohoo1

Tak! Har også snakket med min hjælpelærer og du har ret :-)

Skriv et svar til: Universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.