Historie

Vedr. slaveejere (kilder)

05. oktober 2018 af Gym2019 - Niveau: A-niveau

Kære du, 

Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren selv. 

Jeg skal finde 3 kilder, hvoraf den ene skal være en samtidig kilde- altså en kilde der viser synet på dette spørgsmål i nyere tid hvorimod de to andre kilder skal være fra ældre tid, dog ville det være perfekt hvis der var en forskel i synet/talesættelsen af de slavegjorte eftersom mit udgangsunkt for opgaven er at a) vise udviklingen af raceopfattelsen/synet på sorte i USA og b) bevise at der stadig, den dag i dag i USA dominerer en masse fordomme mm. omrking synet på sorte og som dermed er en del af raceopfattelsen. 

Jeg håber, at du kan komme med gode links/anden form for inspiration !

På forhånd mange tak, fortsæt rigtig god aften :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. oktober 2018 af peter lind

se https://bibliotek.dk/da/search/work?search_block_form=Frederick+Douglass&select_material_type=bibdk_frontpage&op=S%C3%B8g&form_build_id=form-kC4d-F1C6Aq4O-K1JSR5YV3xnKHE04iYE1D86DAUJto&form_id=search_block_form&sort=rank_frequency&page_id=search%2Fwork#content 

En amerikansk slave Frederick Douglass, fortæller sin historie. Du kan søge videre på bibliotek.dk om flere tekster af ham på engelsk. Du kan også søge på internettet


Svar #2
06. oktober 2018 af Gym2019

#1

se https://bibliotek.dk/da/search/work?search_block_form=Frederick+Douglass&select_material_type=bibdk_frontpage&op=S%C3%B8g&form_build_id=form-kC4d-F1C6Aq4O-K1JSR5YV3xnKHE04iYE1D86DAUJto&form_id=search_block_form&sort=rank_frequency&page_id=search%2Fwork#content 

En amerikansk slave Frederick Douglass, fortæller sin historie. Du kan søge videre på bibliotek.dk om flere tekster af ham på engelsk. Du kan også søge på internettet

Mange tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: Vedr. slaveejere (kilder)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.