Andre fag

Nervøs til eksamen

23. oktober 2018 af GHJ789 - Niveau: C-niveau

Jeg bliver meget nervøs til eksamener, bådemundtlige og skriftlige, hvilket gør at jeg underpræsterer meget, Har i nogle gode råd til at undgå at blive nervøs, eller dæmper nervøsiteten?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2018 af swpply (Slettet)

Mange af landets gymnasier tilbuder vist lektioner i hjælp til præcist dette. I disse lektioner har jeg ladet mig fortælle at du lære om redskaber til at forebygge og kontroler nervøsiteten omkring eksamen. Jeg ved desvære ikke meget mere om disee tilbud, men prøv at forhør dig hos en uddannelsesansvarlig på dit gymnasium.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. oktober 2018 af Smut1

Placebo, Placebo, Placebo… Find noget du virkelig tror på: I den forbindelse er det nok bedst, du finder din egen religiøsitet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2018 af swpply (Slettet)

#2 Et placebomiddel har kun en placeboeffekt såfremt at personen der oplever placeboeffekten ikke er bevidst omkring at der er tale om et placebomiddel. Man kan altså ikke aktivt vælge et placebomiddel.

–– Se #4, det er et fantastisk og brugbart svar.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. oktober 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. oktober 2018 af Smut1

#3 Man kan jo finde noget, man tror så meget på, at man ikke længere selv anser det som placebo, selvom det var udgangspunktet. Her tænker jeg bl.a. på religiøsitet, signalstoffer i hjernen og hjerneforskning generelt, kognitive skemaer og sociale indlæringsstrategier.

Jeg bruger dem alle selv :)


Skriv et svar til: Nervøs til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.