Andre fag

HF Vs. STX

06. december 2018 af anna406a - Niveau: C-niveau

Hey, jeg vil bare lige høre hvad forskellene er på HF og STX, altså hvor mange lektioner der er og sådan noget, da det er noget jeg har undret mig en smule over.

Tak for svar på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2018 af MaiiDevon

På STX har du 9 eksaminer. De fag, som du ikke bliver udtrukket til eksamen i, er det i stedet dine årskarakterer, der kommer på eksamensbeviset. Endvidere tager STX 3 år.

HF tager 2 år. Du får ikke standpunktskarakterer og skal til eksamen i alle fag.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. december 2018 af 123434

På STX kommer du til at have fag på højere niveauer. Med en hf kan du risikere at skulle supplere bagefter,men igen,det afhænger af hvad du vil læse bagefter.

Svar #3
06. december 2018 af anna406a

Hvad så med antallet af moduler? Hvor er forskellen der? Jeg ved at der i den nye gymnasiereform står at man skal have 2600 moduler på 3 år, + 110 ekstra moduler i form af, selvvalgte aktiviteter.


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. december 2018 af Moderatoren

Læs evt. Studienets guide til gymnasiet her: https://www.studienet.dk/guide-til-gymnasiet
- Den er gratis at læse.


Brugbart svar (1)

Svar #5
07. december 2018 af Smut1

På hf skal du være klar til at tage ansvar for egen læring, hvorimod du i højere grad bliver holdt i hånden på stx.

# Med en hf kan du risikere at skulle supplere bagefter,men igen,det afhænger af hvad du vil læse bagefter.

Ikke hvis du vælger den rigtige sammensætning af din hf.


Skriv et svar til: HF Vs. STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.