Projektopgaven (9. kl.)

projektugen

10. december 2018 af hassan2610 (Slettet)

Hej jeg har projekt uge og jeg ville gerne have svar de her spørgsmål. 

1. Hvorfor har vi lønforskelle i mellem mænd og kvinder? 

2. Hvilke slags rettigheder har mænd & kvinder i Danmark?

3. Hvem går ligestillings problemerne mest ud over?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2018 af Morghann

1. Fordi mænd arbejder kraftigere

2. Der er en ligestilling dog ikke 100%, og nogle mener det er bedts her. - Der er ikke bestemte kønsroller.

3. Både mænd og kvinder. Kvinder får lavere løn i en time. Kvinder bliver automatisk favoritiserede af statsforvaltningen. - (Mænds problem men jeg tror det er ved at ændres)


Svar #2
10. december 2018 af hassan2610 (Slettet)

Er der mulighed for at du kan uddybe dit svar?


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. december 2018 af Moderatoren

#0 Hvad har du problemer med, når du selv skal svare på spørgsmålene?


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. december 2018 af Morghann

Kvinder bliver automatisk favoritiserede af statsforvaltningen i sage om skilsmisse***

Jeg tror du skal slå tingene op ven.


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. december 2018 af Lala7586

Jeg har nærmest de samme spørgsmål, dog har jeg en uddybelse jeg gerne vil tilføje.

"Hvilke slags rettigheder har mænd & kvinder i Danmark?"

Hva end jeg gør, kan jeg simpelthen ikke finde viden om det jeg søger angående dette spørgsmål. Vi kan ikke komme uden om at der er tusinder hvis ikke flere rettigheder som kvinder og mænd har. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke rettigheder de har i forhold til arbejdsmarket, er der forskel på dem? F.eks. har kvinder længere barselsferie end mænd har. Jeg søger ikke som så'n svar på spørgsmålet, men kilder jeg selv kan benytte mig af, tak på forhånd.


Skriv et svar til: projektugen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.