Studievejledning

Fravær

09. januar 2019 af slay55

Hej, jeg har haft seriøst mange problemer med sydtrafik og jeg har ikke kunne få mit buskort til at virke indtil idag, og jeg har haft mange fraværsdage på grund af det, og jeg snakker omkring 50% fravær pågrund af det. Mit første bærbar har også gået i stykker så jeg skulle finde en ny en og de havde ikke et ekstra bærbar for mig i skolen siden BYOD. Det har været træls siden at jeg ikke kunne finde et bærbar der kunne køre maple eller sparkvue osv, så endeligt nu har jeg en der kan trække det, og endeligt kommer jeg til at kunne gå til gymnasiet. første gang siden 2018. og jeg har bare denne her spørgsmål om jeg kommer til at blive udmelt fra gymnasiet, og hvis jeg bliver udmelt hvad kan jeg så gøre? jeg er frustræret og bange over for det


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. januar 2019 af PeterValberg

Jeg kan sådan set godt forstå, at du er fustreret over ikke at kunne
finde en egnet bærbar og at have bøvl med trafikselskabet.....
men det er bare ikke en undskyldning for at blive hjemme fra skole,
en fraværsprocent på 50%, det er dælme voldsomt, - det betyder jo
sådan set, at du er gået glip af halvdelen, der er blevet undervist i.
Jeg kender ikke dit gymnasiums regler for fravær ift. udmelding,
men jeg tænker, at du er i overhængende fare for at blive udmeldt.

Du bør tage dette som en "øjenåbner" og få styr på tingene, så du ikke
havner i samme situation igen .... den bærbare og busselskabet lyder bare
som dårlige undskyldninger for noget andet, ... så tag dig nu sammen, ikke?

Har du overvejet en håndværksuddannelse? dem er/bliver der mangel på....

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
10. januar 2019 af slay55

#1

Jeg kan sådan set godt forstå, at du er fustreret over ikke at kunne
finde en egnet bærbar og at have bøvl med trafikselskabet.....
men det er bare ikke en undskyldning for at blive hjemme fra skole,
en fraværsprocent på 50%, det er dælme voldsomt, - det betyder jo
sådan set, at du er gået glip af halvdelen, der er blevet undervist i.
Jeg kender ikke dit gymnasiums regler for fravær ift. udmelding,
men jeg tænker, at du er i overhængende fare for at blive udmeldt.

Du bør tage dette som en "øjenåbner" og få styr på tingene, så du ikke
havner i samme situation igen .... den bærbare og busselskabet lyder bare
som dårlige undskyldninger for noget andet, ... så tag dig nu sammen, ikke?

Har du overvejet en håndværksuddannelse? dem er/bliver der mangel på....

så istedet for at give et ordenligt svar så giver du et >dit skyld ikke mit problem, K. 
Svært at komme i skole når dine forældre går til arbejde vest og dit skole er øst og distancen er 35 km til gymnasien. "den bærbare og bsselskabet lyder bare som dårlige undskyldninger", så det er et undskyldning når man ikke kan finde et bærbar der kan køre de programmer de giver mig uden at gå i hak for under 2500 kr, det ser fær nok ude at kalde et undskyldning. Alle ved at sydtrafik er latterligt pis som er et fup. 

Tror bare jeg kommer til at arbejde inde til sommer, ser nemmere ude end at få dumme svar fra boomere som fatter nada.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. januar 2019 af KandePande (Slettet)

Det er umuligt at vide, siden alle gymnasier er forskellige, og er enig i at pvm svarer en anelse groft - men at blive hjemme fra skole fordi buskort ikke virker, er lidt voldsomt. Man kan købe billetter jo?

Synes du burde spørge skolen i hvert fald! På mit gymnasie betyder fravær ikke vildt meget, hvis vi deltager i undervisningen og laver afleveringer, men det kan jo selvfølgelig være anderledes på dit, så jeg synes bare du skulle spørge dem ad. Det med bærbar er rigtig træls, det kan jeg totalt forstå! Jeg har været igennem det samme og det er bare svært at finde noget ordentligt til små penge.

Håber alt går vel for dig!


Skriv et svar til: Fravær

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.