Studievalg og videregående studie

dumpet eksam

14. januar 2019 af madsbang1 (Slettet)

Hej folkens

jeg læser på au 3 semester og har dumpet min 3 eksame, (matematik) fra 1 semster (skrifligt), jeg ved godt det er dårligt men har til gengæld bestået matematik (mundligt)  på 2 semester som er en del sværer end 1 semester, grunden bag jeg bestod mat på 2.semester er også at jeg er begyndt at læse en del alene og når jeg har fået delvis styr på stoffet ,så læser jeg med min gruppe hvor vi fremlægger for hindanden osv , hvorimod på 1. der læste jeg med gruppen men fik ik så meget ud af det. En af grunden til jeg har dumpet tredje gang var også at jeg fik lavet nogle dumme fejl, og de andre 2 var bare den måde jeg forberedte mig på ikke var godt nok. (fik også taget en snak med  min mat lære) 

jeg vil virkelig gerne læse videre og har tænkt at søge disposition, så vil lige høre om jeg kan få disposition for 4 forsøg? , hvis jeg ved hvor det gik galt og hvordan jeg kan gøre det bedre evt. tager jeg også en snak med studievejlederen efter. 

ps det ville være rart at få svar med det samme 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2019 af 123434

Ja, prøv endelig bare at søge om et 4 forsøg! Du har intet at tabe, blot en masse at vinde!
At du har bestået en eksamen på 2 semester burde tale med i studienævnets overvejelser om at tilkende dig et 4 forsøg-så brug det endelig i din argumentation.

Svar #2
15. januar 2019 af madsbang1 (Slettet)

Ja, men ville hører om der er en god chance for at jeg får lov til tage 4 prøveforsøg? Hvor tit får man lov til at få et forsøg mere?

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. januar 2019 af Anders521

Dét spørgsmål blev også stillet i følgende indlæg

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1874360


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. januar 2019 af guzbak

En del får 4. eksamensforsøg

De to regler som er meget strenge, og som ikke kan dispenseres de fleste er tilfældene er:

1. Førsteårsprøven -> du skal bestå denne inden for den tidsramme du har

2. Max antal studietid -> du skal blive bachelor inden for den max tid du har til det ud fra den studieordning du er på

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: dumpet eksam

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.