Studievalg og videregående studie

Genindskrivning

21. januar 2019 af literallymel

Hej allesammen

Da jeg pt. overvejer at tage 1. semester om på min bachelor uddannelse vil jeg lige høre om der er nogen der ved om det er muligt at jeg kan blive optaget i år? Jeg er opmærksom på at jeg tidligst kan indskrive mig 5 måneder efter uddannelsens ophør, men jeg kan umiddelbart ikke se en frist. Hvis det er relevant så studerer jeg Engelsk på AU


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2019 af Smut1

En frist for hvad? For hvornår det ikke længere er muligt at blive genindskrevet, fordi der er gået for lang tid? 


Svar #2
21. januar 2019 af literallymel

#1

En frist for hvad? For hvornår det ikke længere er muligt at blive genindskrevet, fordi der er gået for lang tid? 

Ja :) ligesom den frist der var da man søgte ind på den videregående uddannelse :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. januar 2019 af Smut1

Uuuh, det ved jeg ikke, så spørg studievejledningen på uddannelsesstedet eller lignende. Men husk at du som minimum skal have bestået, hvad der svarer til 60 ECT-point, dvs. et studieår.


Brugbart svar (1)

Svar #4
21. januar 2019 af guzbak

Hvad mener du med at tage 1. semester om?
Hvis du allerede har afsluttet eksaminer, og det er grundet karakterer at du vil tage 1. semester om, har du tvangsmerit, når du optages igen. Dvs. du skal søge merit for alle uafsluttede fag. Her vil alle dine tidligere karakterer blive overført.

Hvis du ønsker at tage kurserne om igen, kan du blot vælge at "starte forfra", uden at udskrive dig. Du kan afmelde dig 2. semester kurser/eksaminer og i stedet tilmelde dig 1. semester igen (hvis kurserne ikke er bestået og hvis du kan nå det inden for den frist som din uddannelse nu har). Studieaktivitetskravet gør at du får en advarsel, hvis du er bagud, men så har du et år til at tage de fag som du mangler, dvs. du har mulighed for at være 1 år bagud hele tiden, indtil du har nok ECTS.

Snak evt. med studievejledningen, inden du foretager dig den endelige beslutning.

Du kan finde en den info om krav og ansøgningsfrister her: http://www.au.dk/uddannelse/genindskrivning/

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Genindskrivning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.