Privatlærer

Matematik B samt Fysik B

30. januar 2019 af smolovJr

Hej Studieportalen.

Jeg søger en privatlærer der kan undervise i Matematik B samt Fysik B. Jeg er ikke specielt dygtig til matematik og fysik, selv de helt simple ting har jeg svært ved.
Så jeg søger en der er tålmodig, dygtig, kan forklare tingene på en simpel måde, men samtidig kan forklare det på forskellige måder til det forstås.

Jeg er lige startet på adgangskurset til maskinmester uddannelsen i Århus.

Undervisningen skal ske i Århus på Navitas eller i Herning på biblioteket. 
Underviseren skal være fleksibel i forhold til tider at hjælpe på i hverdagen. Jeg betaler selvfølgelig gerne for hjælpen, men da jeg er på su er pengene ikke store.

Hvis den rette ikke skulle findes herinde, må i meget gerne linke til hjemmesider hvor jeg evt kan finde en der kan hjælpe. 

Lidt om mig:
Jeg er 26 år, uddannet elektriker, har været soldat, kommer fra Lolland, jeg er arbejdsom, imødekommende, smilende og positiv.

På forhånd tak

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2019 af JulieW99

Du kan eventuelt tjekke MentorDanmark eller lignende ud. Det er selvfølgelig en ok høj prisklasse, men der er lektiehjælperne kvalificerede. Ellers kan du lave opslag herinde ved behov. Der er som regel altid nogle, der kan hjælpe.

En gratis mulighed er webmatematik.dk, der vidst har gratis, online lektiehjælp x antal dage om ugen på et bestemt tidspunkt.

Du kan lige få et par gratis råd med på vejen.

Til matematik: regn, reegn, regn! Jo flere øvelser du laver, jo nemmere bliver det. I takt med du laver dem, kommer forståelsen som regel også. Kig også på bøgernes eksempler, og brug dem som rettesnor for din metode og udregninger.

Fysik: forståelse er key. Du kan ikke bare klaske ting ind i en formel og så forvente, at det giver mening. Husk derudover altid enheder, og anvend SI-enhederne. Så er der ikke noget der går galt! Bevares man kan stadig regne forkert, men det minimerer gevaldigt. Tegn gerne for at forstå ting - det kan hjælpe på dét, der er lidt flyvsk. Ellers som i matematik: løs alle de opgaver du kan komme til. Og brug tiden på at forstå matematikken i fysiken! Det  hjælper gevaldigt.

Fælles for matematik og fysik er, at der skal terpes igennem med opgaveløsning, og det er sgu rimeligt nederen til tider.

- - -

Vh Julie


Svar #2
31. januar 2019 af smolovJr

Jeg har også benyttet mig af hjælp herinde fra, min erfaring med dette er særdeles god.

Webmatematik.dk bruger jeg også som støtte når noget driller. 

Jeg regner skam også opgave efter opgave, men med den mindste forandring af opgaven kan gøre mig forvirret og frustreret.

Forståelsen i fysik er der også, men det matematiske er der ikke.

Og jeg søger en jeg kan sidde med fysik og snakke om tingene, altså en "sparingspartner" og hjælper. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. januar 2019 af JulieW99

Så er hurdlen jo, at du skal vænne dig til at opgaverne kan ændres. Selvom den er forandret, er det sikkert det samme du skal alligevel. Prøv at holde det i tankerne. Om det kan hjælpe eller ej, ved jeg ikke. Derudover når du så er i den forvirrede og frustrerede situation, er det vigtigt at du trækker vejret. Kig på hvor du er, og hvor du skal hen. Det er helt ok lige at træde et skridt tilbage og klare tankerne, inden du fortsætter. Der er heller ingen skam i at bruge lidt længere tid på en opgave.

For mig lyder det ikke som om det er fysik du har brug for hjælpt til, men en grundlæggende matematisk forståelse for hvornår hvad skal anvendes.

Jeg kan desværre ikke hjælpe, da Aarhus er for langt væk. Held og lykke med at finde én, der kan.

Har du eventuelt snakket med en studievejleder på adgangskurset? Måske er det muligt, at de kan finde en ældre studerende som kan hjælpe dig. Ellers studerer du nok med nogle sødee mennesker, som helt sikkert gerne vil hjælpe dig hvis du spørger.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Matematik B samt Fysik B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.