IT

Kan ikke se min hardisk på min Surface Pro

07. februar 2019 af statuen - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg er i gang med at flytte billeder fra min Mac over til min nyindkøbte Surface Pro vha. en HD, men kan ikke se min harddisk på Surface'en - på Mac'en er der ingen problemer. Jeg har læst mig frem til at man evt. kan ændre drevnavnet, men det kan jeg ikke få lov til. Se evt. billede. Er der nogle, der kan hjælpe mig? 

Mvh. 

Vedhæftet fil: Udklip.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2019 af jantand

Har du prøvet at slukke Surfacen

Åbne den igen. Sætte harddiscen til. 

Så skal den finde den selv.

Og kan ses i Denne computer


Svar #2
07. februar 2019 af statuen

Det har jeg prøvet, ja


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2019 af EnStuderende

Problemet ligger formentlig i, hvordan dit HD er formateret. Hvis du kun har brugt den til din Mac, er den formentlig formatteret som HFS+, hvorimod hard drives i Windows computere som regel er formateret som NTFS. For at dit HD kan læses/skrives til at begge operativsystemer skal du formattere den til FAT32 eller ExFAT, vær dog opmærksom på, at FAT32 kun tillader en størrelse på 4GB. 

Husk at lave backup, inden du formaterer, da alt vil blive slettet på den (herefter skal du overføre filerne til den igen). Du kan søge på Google, hvordan du skal formatere den.


Svar #4
07. februar 2019 af statuen

Ok. Lidt ærgerligt, da jeg skal bruge 25 GB plads. Der er intet, jeg kan gøre? Jeg har netop "fundet" enheden på computeren og ser at den er godkendt og konfigureret på disk.inf


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. februar 2019 af EnStuderende

Brug exFAT :)


Skriv et svar til: Kan ikke se min hardisk på min Surface Pro

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.