Studievejledning

Hej

09. februar 2019 af mads56 (Slettet)
Jeg har bestået alle mine eksamer undtagen en som jeg dumpede 3 gange, og er dermed udmeldt. Jeg læser til bygningsingeniør på au, så jeg ville lige hører kan jeg søge ind igen på samme uddannelse (genindskrivning) eller skal jeg søge ind på nogle andre universiteter?

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2019 af guzbak

Kan du ikke søge dispensation om et 4. forsøg?
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
09. februar 2019 af mads56 (Slettet)

fik desværre afslag på den :(


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. februar 2019 af Evorg

Hej Mads56. Det er en rigtig træls situation at stå i. Såvidt jeg kan se ift. Adgangsbekendtgørelsen, så er det i § 38, stk. 4 fastsat at: 

Er indskrivningen bragt til ophør, jf. § 37, nr. 2 - 6, kan den pågældende søge genindskrivning, jf. dog § 13. Institutionen indskriver den pågældende, hvis institutionen på baggrund af en konkret, faglig vurdering skønner, at den pågældenes muligheder for at gennemføre uddannelsen er væsentligt forbedrede, eller hvis uddannelsens indhold er væsentligt ændret.

Dette gælder som sagt i de tilfælde der er nævnt i § 37, nr. 2-6, hvor du falder ind under nr. 2:

2) Er afskåret fra at fortsætte uddannelsen, fordi den pågældende har opbrugt sine eksamensforsøg, jf. eksamensbekendtgørelsen.?

Det vil altså sige, at for at du kan blive genindskrevet på AU eller på den samme uddannelse på et andet universitet så forudsætter det at studienævnet vurderer at du har forbedret dine muigheder for at gennemføre uddannelsen eller at indholdet af uddannelsen er væsentligt ændret.

Nu ved jeg ikke hvilket fag det er du mangler at bestå - men jeg vil opfordre dig til at undersøge, hvorvidt det er et fag du kan følge på tomplads eller eventuelt tag som et sommerkursus. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg også opfordre dig til at tage en snak med studievejlederne på din uddannelse - det kan være, at de har andre idéer.

De bedste ønsker

Michael


Svar #4
10. februar 2019 af mads56 (Slettet)

hmmm.. 

det hjalp en hel del tak, men hvad hvis jeg søger optagelse på bygningsteknik i SDU?  det er vel en anden uddanelse?

og ja, jeg har en samtale med min vejleder på fredag, så sidder bare og finder info :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. februar 2019 af Evorg

Umiddelbart vil jeg mener, at såfremt det er under en anden studieordning, så vil du skulle søge almindelig optagelse og så tror jeg ikke det har nogen betydning af du er blevet administrativt udskrevet fra dit tidligere studie. Du skal dog være opmærksom på, at der kan være en chance/risiko for at du pga. regler om tvangsmerit vil blive givet merit for allerede beståede fag fra din tidligere uddannelse.


Skriv et svar til: Hej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.