Studievejledning

Genindskivning

12. februar 2019 af Peter345 (Slettet)

Hej 

Hvor svært er det at blive genindskrevet på en uddanelse igen, når universitet har udmeldt en, inden man fik bestået førsteårsprøven? nogle der har prøvet det før eller lign.?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. februar 2019 af guzbak

Hvilket studie og hvilket universitet drejer det sig om?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
14. februar 2019 af Peter345 (Slettet)

AU 

diplominginiør uddanelse


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. februar 2019 af guzbak

Jeg kender primært til reglerne på Københavns Universitet, men jeg kan ud fra dette link til §38 http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/diplomingenioer/studievejledningen/genindskrivning/ læse mig frem til følgende

Stk. 4. Er indskrivningen bragt til ophør, jf. § 37, nr. 2 - 6, kan den pågældende søge genindskrivning, jf. dog § 13. Institutionen indskriver den pågældende, hvis institutionen på baggrund af en konkret, faglig vurdering skønner, at den pågældenes muligheder for at gennemføre uddannelsen er væsentligt forbedrede, eller hvis uddannelsens indhold er væsentligt ændret.

Du er blevet udmeldt på baggrund af §37 stk. 4

4) Er afskåret fra at fortsætte uddannelsen, fordi den pågældende ikke har opfyldt reglerne om deltagelse i eller beståelse af førsteårsprøven på uddannelsen, jf. eksamensbekendtgørelsen.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=196456

Er der en særlig grund til at du ikke har bestået dine prøver inden fristen?
Hvor "svært/nem" det er at blive genindskrevet, kommer nok meget an på din situation. Fokuser på at skrive en grundig dispensationsansøgning, som belyser hvorfor du ikke har kunne fuldføre dine eksaminer inden for fristen, og hvorfor du netop nu er i stand til at gennemføre eksaminerne. Dit uddannelsessted skal have indtrykket af at du grundet særlige omstændigheder har været forhindret i at bestå dine eksaminer, og et klart indtryk af hvorfor du netop vil kunne klare det denne gang. 

Jeg kender ikke til din situation, men du må sætte dig ned og tænke over hvordan du bedst muligt forklarer din situation, og bedst muligt forklarer hvad der har ændret sig siden før du blev udmeldt.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Genindskivning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.