Samfundsfag

Socialdemokratiet og DF's stemmeadfærd i folketinget

06. april 2019 af Antonwild - Niveau: A-niveau

Hejsa. 

Jeg sidder og skriver studieretningsopgave i Samfundsfag om folketingsvalget her i 2019

Jeg har fået et spørgsmål der lyder: Analyser SD's og DF's stemmeadfærd i folketinget. 

Hvad ligger der i ordet stemmeadfærd? Er det hvordan de to partier forholder sig til politiske emne såsom klima og indvandring f.eks?

I skal selvfølgelig ikke besvare spørgsmålet. Det vil kræve, at i skriver ca. 2 sider. Men hvis i kloge hoveder derude kan give mig en forklaring, ledetråd, noget inspiration eller nogle kilder, vil jeg blive glad.

Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2019 af Studentos

Som jeg forstår det, så skal du se på, hvordan SD og DF forholder sig til forskellige politiske spørgsmål, og om hvorvidt de stemmer ja eller nej. 


Svar #2
06. april 2019 af Antonwild

#1

Som jeg forstår det, så skal du se på, hvordan SD og DF forholder sig til forskellige politiske spørgsmål, og om hvorvidt de stemmer ja eller nej. 

Ja det var også det jeg tænkte. Hmm, lyder uoverskueligt. Er det hvordan de forholder sig til politiske spørgsmål i form af værdipolitik? Indvandring, klima osv. Eller tror du det er nogle mere konkrete spørgsmål såsom "skal peberspray lovligøres". 


Skriv et svar til: Socialdemokratiet og DF's stemmeadfærd i folketinget

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.