Eksamensforberedelse

Mat A og beviser.

26. april 2019 af Kraes4 - Niveau: A-niveau

Hej,
Er der nogen der har nogle gode råd til at blive god til at køre beviserne til den mundtlige eksamen?
Jeg er meget nervøs for at gå i stå under udførelse af beviser, og nogle af dem er ret lange. 
Har i nogle tips og tricks til at klare dem godt til eksamen? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2019 af mathon

Du har vel det begrænsede antal beviser forlods.

Gennemfør dem på en A4-blok. Fjern derefter alle hjælpemidler og gennenfør dem uden opslag eller andet.
Kan du det, er den hjemme.
Men det kræver nogen øvelse.

Motto:
             Det, man forstår, kan man forklare.


Svar #2
26. april 2019 af Kraes4

Ja, tror der er cirka 10-15 beviser.

Jeg ved jo egentligt godt at det bare handler om at terpe dem, som du også siger. 
Må bare igang med at køre et par stykker igennem hverdag, så skal det hele nok sidde der.


Og til mottoet - det har du helt ret i, det er bare forståelsen der halter lidt må jeg indrømme! Men øvelse gør mester. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. april 2019 af peter lind

 Første gang skal du gennemgå beviserne grundig i detaljer

Anden gang skal du blot gennemgå bevisgangen; men ikke gennemføre det. Alså ikke gå i detajer

3. gang skal du få en til at høre dig i det eller høre dig selv i det.

Det har i hvert fald fungeret for mig


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. april 2019 af Anders521

Til den mundtlige eksamen er der afsat tid til fremlæggelse af eksamensspørgsmål og evt. spørgsmål fra eksaminator og censor. Så husk at forberede dig til begge dele.  Hvad angår beviser, skulle du gerne være fortrolig i hvordan du når frem til det ønskede resultat, men også hvorfor du kan tillade dig i tage de trin så resultatet fremkommer.


Svar #5
30. april 2019 af Kraes4

Mange tak, jeg må bare begynde at terpe dem nu, så jeg er klar.

Det er jo bare regneregler kan man sige, så logikken er der :) 


Skriv et svar til: Mat A og beviser.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.