Historie

11 september

30. maj 2019 af shig - Niveau: 9. klasse

Hej jeg skal op i historie eksamen her på mandag, og havde et spørgsmål jeg håbede i kunne hjælpe med at svare på

min problemformulering: Hvad skete der den 11- september og hvordan har det påvirket USA? (samfundet og sikkerheden). Hvilken betydning har terrorangrebet på World Trade center haft for al-Qaeda og Mellemøsten? Hvilke årsager er der til, at Mellemøstlige terrororganisationer laver angreb mod Europa?  Hvilken betydningen har 9/11 haft for Danmark?

Har i en konklusion?????


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2019 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. maj 2019 af Moderatoren

Hvad har du problemer med, når du skal svare på spørgsmålene?


Svar #3
31. maj 2019 af shig

Ja præcis, altså har svært ved at finde en konklusion til min problemformulering

Brugbart svar (0)

Svar #4
31. maj 2019 af Moderatoren

I konklusionen skal du sådan set bare skrive en opsummering af det, som du har fundet ud af.


Svar #5
31. maj 2019 af shig

Det det, men har ikke rigtig fundet ud af noget udover “der forfærdeligt, og tænk at folk kan finde på sådan noget.. bla, bla, bla” forstår du? Aha
Har ikke rigtigt noget at sige, derfor jeg håbede i kunne hjælpe ;)

Brugbart svar (0)

Svar #6
31. maj 2019 af Moderatoren

Du skal lede efter kilder, som kan hjælpe dig med at svare på spørgsmålene. Se fx #1


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. juni 2019 af mathildehartmann

Til det sidste spørgsmål kan du ihvertfald se på, hvordan 9/11 har været grobunden for Danmarks ændrede udenrigspolitiske position. Før agerede de langt mere passivt, og efter 9/11 begyndte de at deltage i krigene sammen med USA og UK


Skriv et svar til: 11 september

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.