Historie

Min ven havde fået 12, men så at læreren ændre til et 10-tal

04. juni 2019 af KonianDK - Niveau: 9. klasse

Jeg have lige været oppe i mundtlig historie og havde snakket med en kammerat om hvad han havde fået. Han sagde han havde fået 12 sammen med sin ven. Så får jeg karakter (12 også) og ser så karakterbladet hvor de skriver karakterene ind, der havde min lærer ændret min kammerats karakter til et 10-tal mens jeg stod deroppe. Mit spørgsmål er, må lærere/censor ændre ens karakter efter man har fået den?


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. juni 2019 af oppenede

Nej, så det er nok nærmere en fejlindtastning, dig der har set forkert på bladet, eller din ven der lyver. Men han må selv kontakte læreren hvis der er noget der skal afklares, da læreren ikke kan snakke om andres karakterer med dig.


Svar #2
05. juni 2019 af KonianDK

Det er bare mærkeligt, det var en gruppefremlæggelse og de fortalte at læreren sagde at de begge havde fået 12. Hun ændrede bogstaveligt hans 2-tal i 12 til et 0 da jeg stod deroppe. Det var skrevet på papir med kuglepen, og hun satte "0" oven i 2-tallet. Tror der er størst mulighed for at jeg har set forkert.


Skriv et svar til: Min ven havde fået 12, men så at læreren ændre til et 10-tal

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.