Studievejledning

Nægtet oprykning

27. juni 2019 af Kati1549

Hej 

Jeg sidder lige nu i den meget uheldige situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 2.g.. På baggrund af mine karakter og et par forsent afleverede afleveringer. Jeg modtog brevet i dag, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Ville vildt gerne gå på STX, men får bare afvide af min rektor at alle stx'erne i min by har sagt nej. Nu ville jeg gerne være ærlig og sige, at jeg har stress og lider lidt af depression. Er det muligt hvis jeg får fat i en lægeerklæring at jeg kan få lov til at forsætte i 2.g, og kæmpe de sidste to år. Synes jeg har fået flere uretfærdige karakter, men når jeg så går op for at spørge ift. klage osv. Så fortæller min rektor mig, at jeg ikke skal spilde min energi på det, fordi det ville være umuligt at kunne argumentere sig mod to lærer (eksemplet var en mundtlig mat prøve, hvor jeg endda kunne besvare mine spørgsmål. Jeg fik endda afvide, at jeg ikk må kigge på min dispotion OVERHOVEDET, og så går jeg jo lidt i stå. Derfor stiller hun jo spørgsmål, og jeg kunne sagtens besvare dem). Der er mere endnu, men det her var blot et lille uddrag, og et eksemplem på hvad jeg føler var uretfærdigt bedømt. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2019 af Dennis329324

Jeg ville helt klart tage en snak med mor/far om det. Det lyder da også lidt sindsygt, at din rektor kan udtale sig om, at alle stx'erne i byen ikke vil have dig. Det er jeg da ret sikker på, at han ikke må udtale sig om. Det vidst lidt biased opinion der. Hvis du som siger, går og døjer med depression, så skal du omgående se og få fat i den lægeerklæring, det vil være dit belæg ved en evt. ekstra konfrontation med rektor. Det kræver så selvfølgelig også, at du som person sørger for, at argumentere med, at du har været inde i en lidt skidt periode , men hvis du kunne få lidt "guidning" så kan du vel rejse dig :) 


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. juni 2019 af Anders521

#0 Din situation bliver formentlig ikke bedre af, at du rykkes op til næste klassetrin, hvis du fortsat lider af depression. Det kunne være en go' ide at komme i behandling, og derefter have fokus på din uddannelse. Dit helbred bør være 1. prioritet.


Skriv et svar til: Nægtet oprykning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.