Studievejledning

Udmeldelse af studie?

27. juli 2019 af YoungSinatra (Slettet)
Jeg er lige blevet optaget på den uddanelse jeg har søgt, og jeg er SÅ glad. Jeg går dog og undrer mig over en ting, som jeg håber de kloge hoveder herinde kan afklare.
Jeg står nemlig i den situation, at jeg allerede er indskrevet på et studie. Jeg ved, at jeg skal udmelde mig fra studiet og dermed populært sagt “droppe ud” før jeg kan starte på mit nye studie pr. d. 1. september. Jeg er dog i tvivl om hvornår dette senest skal ske, og jeg er særligt i tvivl om, om jeg vil få SU for august måned - jeg er jo trods alt indskrevet på et studie henover sommeren, bare ikke det samme studie...
Desuden bliver jeg under fanen for udmeldelse på KU spurgt om, hvilken dato jeg ønsker mig udmeldt. Hvilken dato skal jeg sætte udmeldelse på?

På forhånd tak
Anton

Brugbart svar (2)

Svar #1
27. juli 2019 af guzbak

Du udmelder dig under selvbetjeningen. Stod i samme situation for 4 år siden. Jeg mener ikke der var en bestemt frist, så evt. bare vent til du får din su for august om et par dage. Du kan sætte udmeldelsen en dag i august 2019.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Udmeldelse af studie?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.