Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

Hjælp til rapport!

28. august 2019 af Maja7630 (Slettet)

Hej jeg skal lave en rapport


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. august 2019 af Moderatoren

Hvad skal du have hjælp til?


Svar #2
29. august 2019 af Maja7630 (Slettet)

Jeg skal lave en rapport i NV om et forsøg jeg har fortaget mig vdr. bakterier i vand.

er ligeledes kommet så lang.

Rapport 

Formål: Vi vil gerne undersøge, hvor mange bakterier der er i grundvandet på Hasseris Gymnasium. Grunden til vi gerne vil undersøge bakterieindholdet i grundvandet på Hasseris Gymnasium, er at vi bliver tit informeret om hvor rent drikkevandet er i Danmark.

Hypotese: Hypotesen er at vi forventer der ikke er særlig mange bakterier i grundvandet på Hasseris Gymnasium. 

Teori: Vi gik ud fra der ikke ville være særlig mange bakterier i grundvandet. Da vi i Danmark er så heldige at kunne drikke vandet direkte fra hanen. Aalborgforsyning.dk’s vand analyse, tydeliggjorde der vil være under en bakterie pr mL. Således forventer vi at vandet på Hasseris gymnasium som vi elever benytter os af er bakteriefrit og rent.

Bakterier vokser, og mange bakterier har ikke brug for ilt til at vokse. De kaldes anaerobe bakterier. De formeres ved tvedeling af cellen. Nogle bakterier deler sig hvert 15-20. minut. 

Fremgangsmåde: 

Hanevand er brugt som forsøg i de fire teste. 

Vandet er lige så stille blevet fordelt ud på hele pladen.

Låget er lagt på til sidst.

Pladerne blev sat i samme varmeskab til 24 grader 

Resultater:



 


Skriv et svar til: Hjælp til rapport!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.