Studievejledning

Selvstudere hf-enkeltfag?

06. september 2019 af SofMer
Hvasså venner
Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg have matematik B, biologi B, kemi B og fysik C (evt B), dvs jeg er igang med 3/4. Til min overbygning vil jeg have matematik A og enten biologi A, fysik B eller spansk B.
Jeg har et ret overskueligt skema og jeg føler at jeg følger med i det hele, så jeg overvejer at tage et par fag som selvstuderende for at blive færdig lidt hurtigere.

Kemi C ville være godt, da jeg alligevel vil have det på B, men samtidigt risikerer jeg at ikke følge ligeså godt med, da naturfag ikke kommer til mig ligeså naturligt.
Min mor er historielærer, så historie B virker derfor oplagt, men det er et stort fag at tage som selvstuderende (især når det er det humaniora-fag jeg bryder mig mindst om).
Geografi C ville sikkert være nemt at læse op, men øvøv hvor er det kedeligt.
Religion C virker også nemt at læse op, og det er det fag der pt ser bedst ud.

Jeg er lidt en perfektionist og stræber-type og dette afspejler sig i mine karakterer. De tre fag jeg har fået merit for er 12-taller (især derfor at jeg overvejer at ikke hæve fysik til B), og jeg fik ikke under 10 i mine karakterer fra 1.g.

Jeg undrer derfor om folk har erfaringer omkring at selvstudere de fag jeg overvejer, de vil dele og bare generelle imputs:)
Kh

Skriv et svar til: Selvstudere hf-enkeltfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.