Studievejledning

STX til HTX?

01. oktober 2019 af Pinkey26
Hej.

Dette spørgsmål er mere rettet mod en anden person, hvor jeg var delvis nysgerrig over om man kan skifte fra en stx linje til en HF også vidre til en HTX linje?

Personen her? Er på prøve inde på vores 2 HTX linje. Hvor personen har informeret os om, at de har desuden gået på en STX linje i 1 år, hvor derefter gået ud. Derefter senere hen startet på en HF linje i ca 2-3 måneder.

Og nu er personen på “prøve” inde i vores 2 HTX. Derved spørger jeg om det var muligt at kunne komme ind i en 2.g’s HTX klasse, selvom man har gået i en STX, og en HF? Burde det måske ikke være bedre at være opstartet fra 1. HTX hvis man skulle flytte linje?

Jeg har desuden fået at vide af andre samt skolen, at det svært at skifte ens linje, da jeg selv har skiftet min studie retning, dog ved en kort periode (en månede ca eller mindre)

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. oktober 2019 af SofMer

Hej
Det vil ikke være muligt at skifte fra en STX eller HF til en HTX, da fagene er for forskellige. Vedkommende kan muligvis starte i en af 1.g klasserne, da grundforløbet ikke er ovre endnu. Derudover kan vedkommende få merit for afsluttede fag, dvs. fag de har fået en afsluttende årskarakter og/eller eksamenskarakter.
Håber det hjælper :)


Svar #2
02. oktober 2019 af Pinkey26

Tak for svaret :)

Jeg tænkte nok det ikke var muligt? Nu undre jeg mig bare over, hvordan denne nye elev er blevet sat ind i vores 2 HTX klasse. Ydeligere information af den nye elev er bl.a at personen har færdiggjordt sin STX uddannelse på 1.g. Jeg tænker også at det ikke var en særlig naturfaglig STX linje personen gik på.

Dog spekulere det mig stadig vild meget over, hvorfor ledelsen ikke måske har anbefalet 1.g HTX?

Skriv et svar til: STX til HTX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.