Studievejledning

Jura fagsnit

07. oktober 2019 af Sander233344 (Slettet)
Hej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det.



De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B.



Mine dansk karakter: 02 mundtlig, 10 skriftlig

Engelsk (haft engelsk A) : 4 mundtlig, 10 skriftlig

Samfundsfag (haft samf B): 7 mundtlig



hvad ender mit fagsnit så på?




Brugbart svar (1)

Svar #1
07. oktober 2019 af Larsdk4 (Slettet)

6,6 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. oktober 2019 af AndersSander

Gælder kun i kvote 2: Århus Universitet og Ålborg Universitet

Ja, karaktermæssigt vil det kun være dine karakterer i Dansk og Engelsk, som vil blive taget i betragtning. Hvis du gerne vil forbedre dit gennemsnit i fagene, så vil jeg råde dig til at tage kontakt til dine nærmeste VUC’er, og høre, om de udbyder fagene til karakterforbedring. Det vil egentlig sige, at du vil komme til at tage de samme fag igen, og hvis du ender med at få højere karakterer end dine nuværende, så vil vi tage dem i betragtning i stedet for. Adgangskvotient i kvote 2 sidste år lå på 9,2. Man tager udgangspunkt i de to relevante fag og udregner gennemsnittet af det.

Hvis du beslutter dig for at gå i gang med at karakterforbedre, så skal du lige tjekke op på vores dokumentationsfrister. Dem kan du læse her.

Syddansk Universitet og Københavns Universitet gælder ikke. Du skal op til en såkaldt optagelsesprøve

Held og lykke fremover.


Skriv et svar til: Jura fagsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.