Studievejledning

Psykologistudiet

10. oktober 2019 af arneleki (Slettet)

Nu har man lige været en anelse dum og låst sit eksmanesbeivs, så man er endt med et snit på 5,2. Desværre kan jeg yde meget mere end det jeg lige har præsteret på gymansiet, og nu har jeg fortrudt at jeg ikke valgte tage uddannelsen i en ældre og mere moden alder. Jeg er godt klar over at man ikke har mulighed for at forbedre sit gennemsnit når eksamensbeviset er låst, men er der noget andet man kan gøre istedet for, hvis man virkelig gerne vil ind på universitetet og læse psykologi.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2019 af Moderatoren

Ja, læs om kvote 2.


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. oktober 2019 af AndersSander

Gælder kun i kvote 2: Århus Universitet og Ålborg Universitet

Ja, karaktermæssigt vil det kun være dine karakterer i Dansk, Engelsk og Matematik, som vil blive taget i betragtning. Hvis du gerne vil forbedre dit gennemsnit i fagene, så vil jeg råde dig til at tage kontakt til dine nærmeste VUC’er, og høre, om de udbyder fagene til karakterforbedring. Det vil egentlig sige, at du vil komme til at tage de samme fag igen, og hvis du ender med at få højere karakterer end dine nuværende, så vil vi tage dem i betragtning i stedet for. Adgangskvotient i kvote 2 sidste år lå på 11. Man tager udgangspunkt i de relevante fag og udregner gennemsnittet af det.

Hvis du beslutter dig for at gå i gang med at karakterforbedre, så skal du lige tjekke op på vores dokumentationsfrister. Dem kan du læse her.

Syddansk Universitet og Københavns Universitet gælder ikke. Du skal op til en såkaldt optagelsesprøve

Held og lykke fremover.


Skriv et svar til: Psykologistudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.