Bioteknologi

Bio-kemi eller bioteknologi???

13. november 2019 af 128 - Niveau: A-niveau

Hej alle

Jeg har netop afsluttet grundforløbet og fik ikke min første prioritet, som var bio-kemi (Biologi A, kemi B), så nu har jeg bioteknologi som studieretning (Biotek A, fysik b, Mat A)

Vi har haft vores første time med vores Biotek-lærer, og han fortalte os bundærligt, at dette er den sværeste linje, som man kan vælge. 

Jeg synes, at det er svært helt at vide, hvad jeg går ind til og hvilke forskelle der er på bio-kemi's pensum kontra Bioteks.

Jeg har hørt, at mange Biotek'ere føler sig "nødsaget" til at hæve kemi til A for at kunne forstå selve Bioteknologi-faget bedre... og at mange faktisk fortryder det, fordi de mister tråden. Men igen... at de føler det er nødvendigt for biotek-delen

Derfor tror jeg, at det er federe og mere overskueligt med bio-kemi, da fagene er adskilt dér. Er det rigtigt forstået? Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg kan forestille mig det i hvert fald:) ? 

En fordel ved Biotek er, at Mat A er en del af "pakken" på Biotek. Dog ville jeg kunne hæve det på bio-kemi, så jeg ser faktisk slet ikke nogen fordel ved biotek, eftersom det må være enormt svært at koble kemi og mikrobiologi sammen og kunne skelne mellem biologi og kemi, da man bare har en blanding af det.

Fysik b giver selvfølgelig mange muligheder. Men jeg føler stadig ikke at den fordel kan overlappe udfordringerne og det svære pensum i biotek ift. bio-kemi.

Jeg er en, der overtænker meget, så jeg vil gerne høre, hvad I har at sige, hvis nogen måske har erfaring med biotek? Måske jeg bare er skræmt pga. andres udtalelser? Jeg ved det ikke.

****

Uden at skulle lyde genereliserende, så er jeg IKKE den typiske Biotek'er, hvis man kan sige det sådan. Jeg følger godt med og har interesse for biologi, men jeg er ikke sådan én, der brænder for skolen og bruger flere timer på at læe forud og frivilligt. Sagt på en anden måde, er jeg ikke utrolig klog, så jeg ville værdsætte nogle brugbare kommentarer og ikke bare "Det er nemt, du kan snildt få 12"

Giver det mening? 

Det var mange frustrationer herfra :-)


Skriv et svar til: Bio-kemi eller bioteknologi???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.