Projektopgaven (9. kl.)

Underemne til Projektopgave

05. december 2019 af Roni0040 - Niveau: 9. klasse

Hej,

Min gruppe og mig skal snart vælge underemne til min projektopgave, men vi kan ikke finde på noget. Mit overemne er "En verden i forandring" det er et meget bredt emne, men vi kan ikke finde på noget overhoved. Vi har prøvet alting. Så vi ville bare høre om der var nogle forslag til et underemne.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2019 af Moderatoren

Skriv hvilke emner, som I ikke vil have.

Skriv hvilke interesser, som I har.

Skriv hvilke emner, som I kunne overveje. 

Skriv hvad I er gode til.

Har I prøvet at brainstorme?


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. december 2019 af Moderatoren

I kan fx se tv-avisen fra i går aftes. Den finder I på DR's hjemmeside. Det kan være, at I kan få idéer ved at se den. Det kan være, at der er nogle forandringer, som I kan skrive om.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2019 af Katness

hej


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. december 2019 af noodlesoup

Først tænk på nogle områder i interesserer jer for. Hvis I ikke kan finde på noget, her er nogle ideer:

Inden for sundhed kunne I skrive noget om at den ældre befolkning stiger. Der kommer en masse nye sundhedsudgifter, på grund af det.

Inden for noget geografisk kunne I skrive noget om global opvarmning. Det elsker lærerne. Skriv noget om konsekvenserne og noget med ideer til løsninger.

I kunne også altid skrive noget om Trump. Noget med hvordan han styrer landet, og hvordan det påvirker befolkningen, men også selve verden.

Ved ikke om I kan bruge det, men måske?


Skriv et svar til: Underemne til Projektopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.