Studievalg og videregående studie

Medicin og USA

07. december 2019 af Matematik10

Hej kære brugere

Jeg har et spørgsmål omkring mulighederne for at arbejde i udelandet efter en endt medicinuddannelse, og herunder kunne det f.eks. være i USA. 

Altså hvad er mulighederne for at arbejde i USA, efter man er blevet færdig uddannet læge her i Danmark? 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. december 2019 af DrNielsen

Det kan man godt. Danske læge-uddannede er generelt velsete. Nogle steder påkræver dog en periode hvor kandidaten skal ses an for at sikre tilstrækkelige kompetencer. Sådan gør man også i Danmark når udenlandske læger søger arbejde. Efter godkendt prøveperiode kan der opnåes autorisation.

Jeg er ret overbevist om at det er sådan det fungerer for danskere i udlandet også. Det bemærkes dog at jeg ingen konkret viden har om USA - men jeg tror godt du kan forvente at det fungerer sådan i USA også.

Må jeg have lov at spørge hvad ved USA der drager dig? :-)


Svar #2
08. december 2019 af Matematik10

Hej Dr.Nielsen 

Der er ikke ligefrem noget der drager mig til USA, derimod var jeg mere interesseret i at høre mulighederne. Det kan jo godt være at man en dag tager den vigtige beslutning, og gerne vil ud og opleve noget nyt. Og i den forstand tænkte jeg, at et land som USA kunne være meget spændende samt udfordrende. 

Men nu var det også mere fordi, jeg her fornyeligt så en australsk dokumentar på Netflix, hvor der var en dansk læge som arbejede dernede. Derfor ville jeg egentlig gerne høre, hvor stor en mulighed der var for dette. :-)


Svar #3
08. december 2019 af Matematik10

.


Skriv et svar til: Medicin og USA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.