Studievejledning

Bachelor studieskift og ungdomsbolig

21. december 2019 af Wistnew
Hej, jeg bor i en ungdomsbolig og er på 3 semester på AAU, men vil gerne skifte bachelor til sommer. For at komme ind på den nye uddannelse, så skal jeg læse Historie 0-B i april og maj, hvor jeg får 2 måneders SU til det. Jeg vil dog være uden SU i juni, juli og august.

Historie 0-B er kun et virtuelt hold som ligger i april og maj, hvilket egentligt har vent hele mit studieskift på hovedet, da jeg troede man kunne have læst det op i sommerferien og have blevet på min nuværende uddannelse indtil da.

Vil jeg blive smidt ud af min ungdomsbolig hvis jeg dropper ud af min bachelor i april, for at læse historie og derefter måske arbejde hen over sommerferien?

Ungdomboligen er lige ved siden af begge bachelor uddannelser, og hvis jeg blev smidt ud af boligen, så vil jeg jo prøve på at flytte ind igen lige med det samme og det hele vil være spild af tid.

De tjekker om jeg er studerende hvert år i oktober og jeg har skrevet under for dette indtil næste oktober.

Hos min udlejer AKU skriver de dette:

"Hvis der ikke er planer om - inden for en kortere periode - at finde et nyt studie eller læreplads, så skal du opsige din lejlighed. Kontakt evt. AKU-Aalborg og hør nærmere ift. DIN situation."

https://www.aku-aalborg.dk/dk/lejer/faq-for-lejere/

Så jeg håber en kortere periode kunne være juni, og så at de ikke tæller sommerferien.

Jeg er dog ikke tryk ved at skrive til dem, hvis de vil checke efter endnu grundigere, så skriver derfor lige først denne post.

Jeg ved heller ikke om jeg skal melde mig ud af universitet før jeg starter på at læse op på Historie B og så fravælge SU fra Uni, hvis nu det kunne bruges som bevis på studieaktivitet.