Studievejledning

Dispentation

22. december 2019 af wohoo1

Hej SP,

Jeg har desværre dumpet et fag 3. gang og skal søge dispentation. Er der nogen der har skrevet en, som måske kunne sende, så jeg kan få inspiration. 

Og er der nogen der har prøvet det? Hvordan gik det? Er ret bange for at jeg vil få afslag derfor. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. december 2019 af Anders521

# 0

Selv hvis du fik afslag på din dispensation, har du dog mulighed for genindskrivning. Hvad dit studienævn lægger vægt på i din ansøgning, kan jeg ikke sige, men formentlig skal du gøre rede for din nuværende situation. Måske har der været usædvanlige forhold f.eks. sygdom, dødsfald i familien, noget omkring eksamensforløbet, administrative fejl, osv. I så fald kan det være godt at have dokumentation for disse.


Svar #2
24. december 2019 af wohoo1

#1


Selv hvis du fik afslag på din dispensation, har du dog mulighed for genindskrivning. Hvad dit studienævn lægger vægt på i din ansøgning, kan jeg ikke sige, men formentlig skal du gøre rede for din nuværende situation. Måske har der været usædvanlige forhold f.eks. sygdom, dødsfald i familien, noget omkring eksamensforløbet, administrative fejl, osv. I så fald kan det være godt at have dokumentation for disse.



Jeg har læst at hvis universitetet udmelder dig og man igen søger genoptagelse på uddannelsen, så skal man søge dispensation og universitet skal vurdere herefter om du er i stand til at fuldføre uddannelsen. Hvordan kan universitet vurdere mig ? Det har også gjort mig en lille smule nervøs :-(

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. december 2019 af Anders521

#2

Hvad angår genindskrivning er der sikkert betingelser/krav der skal opfyldes. Men hvad dit universitet/ studienævn lægger vægt på i denne situation, kan jeg heller ikke sige noget om. Hvis det viser sig, at du får et afslag på din dispensation for et 4. eksamensforsøg eller et afslag på genindskrivning, må du nok indse, at uddannelsen ikke kan afsluttes.

Hvad gør du så? Så har du mulighed for søge en anden uddannelse - måske en uddannelse der er minder om den du er optaget på. Det er en mulighed du kunne overveje. Desuden kan en anden universitet også komme i betragtning. 

Men uanset hvad du gør, er det en go' ide at få hjælp fra studievejlederen. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. januar 2020 af guzbak

Book en hurtig tid hos studievejledningen, de kan helt sikkert guide dig videre.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Dispentation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.