Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave 7.kl. "Unge hjemløse i Danmark"

17. januar 2020 af Lineæø

Hej. 

Jeg er igang med at skrive et projekt om Unge hjemløse i Danmark, og jeg har brug gor lidt hjælp. Ved nemlig ikke hvad mit produkt skal være, har tænkt på at filme Skaffer og spiser mad ligsom en hjemløs i 24 timer, ved bare ikke om det er godt nok. Jeg ville blive super glad hvis nogen gidder at hjælpe mig.

Her er min problemstilling: 

En undersøgelse viser at fra 2009 til 2017 steg antallet af unge hjemløse kraftigt, men de sidste par år er antallet faldet lidt igen. Det undrer mig nu alligevel stadig, hvorfor der findes personer som dem, hvordan lever de egentlig, og hvordan det kan være at der findes så mange unge hjemløse, nu hvor regeringen gør alt hvad de kan for at gøre gymnasier og uddannelser gratis. Så hvorfor opgiver de bare deres uddannelse og ryger på gaden?

Ps. Jeg går i 7.kl. ikke 9.kl. kunne bare ikke vælge andet


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

det lyder som en fin ide med din film - om det er nok, må du spørge din lærer om

derudover kan du også lave en “hjemløselejr” - for at vise hvordan de bor på gaden - med sovepose, papkasse, indkøbsvogn / barnevogn, tiggerkrus, hund osv. - du kan ligeledes klæde dig ud, som en hjemløs

lav en google billedsøgning for inspiration

Svar #2
18. januar 2020 af Lineæø

Tusind tak vil helt sikkert bruge dit råd. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2020 af mettemettemette

"hvordan det kan være at der findes så mange unge hjemløse, nu hvor regeringen gør alt hvad de kan for at gøre gymnasier og uddannelser gratis. Så hvorfor opgiver de bare deres uddannelse og ryger på gaden?"

Måske skal du se anderledes på problemet. Unge dropper oftte ud af deres uddannelser fordi de bliver hjemløse, ikke omvendt. Der er ganske rigtigt gratis uddannelse til alle, men de skiftende regeringer gør meget lidt for at skaffe studieboliger, der er til at betale på en SU.


Skriv et svar til: Projektopgave 7.kl. "Unge hjemløse i Danmark"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.