Studievejledning

Gymnasievalg

05. februar 2020 af sm912

Er i tvivl om hvilket gymnasie, som jeg skal vælge. Jeg har gået i en måned ca. på Virum gym, men droppede ud pga. at det gik ikke så godt socialt for mig. Jeg vil rigtig gerne starte på Aurehøj gym i år, men da jeg bor i Lyngby, skulle det være svært at komme ind, medmindre man kommer ind igennem en 'musikprofil', please hjælp! Skal søge senest d. 1 marts.


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2020 af thelma333 (Slettet)

der står på deres hjemmeside, at ansøgere, der bor længere væk, skal kunne dokumentere relevant musikkompetence - kan du det?

på denne hjemmeside står der, at gymnasierne i gentofte får flere 1. prioritetsansøgere, end der er plads til, så pladserne går til de ansøgere, som bor tættest på

https://www.regionh.dk/uddannelse/gymnasium-og-hf/Sider/F%C3%A5-tips-til-din-ansoegning.aspx

det lader ikke til at være specielt sandsynligt, at du vil kunne komme ind

hvilke tanker har du gjort dig om, at det lige præcis skal være aurehøj?

har du ikke været til åbent hus arrangementer på nogle af gymnasierne?

hvis det var mig, så ville jeg vælge et par gymnasier, hvor det er mere sandsynligt at komme ind - så du føler, at du aktivt vælger noget til og ikke føler, at du er blevet valgt fra og må nøjes med det “næstbedste” - det kan have enormt stor betydning for motivationen

så ville jeg undersøge disse gymnasier nøjere - kigge på deres hjemmesider - spørge dig frem - tage ud og besøge dem og tale med deres studievejledere

det er altid godt selv at komme ud og se og høre og fornemme stedet - man kan have hørt noget dårligt, som så viser sig ikke at holde stik i virkeligheden - pas på med kun at lade dig påvirke af hvad en enkelt / nogle få siger om tingene

Skriv et svar til: Gymnasievalg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.