Bioteknologi

Studieretning STX - Bioteknologi??

18. april 2020 af Rebekka3546 - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I?

Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som valgfag til denne for at få bedste forståelse? (Man kan vidst få ét valgfag på C-niveau og ét på A, B eller C-niveau).

Ps. Jeg har hørt, at ens gennemsnit ryger ned ved STX (også selvom at man arbejder hårdt, deltager aktivt mm.). Er det rigtigt?

På forhånd tak for hjælpen (-:


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. april 2020 af Skaljeglavedinelektier

Jeg havde selv denne studieretning, og jeg var rigtig glad for den. Jeg har selv aldrig været glad for "teoretisk" matematik med beviser og sådan noget, og jeg synes ikke matematik undervisningen var sindsoprivende, men jeg kan dog godt lide at bruge matematik i fysisk og kemi. Dog lærer man en masse, og matematik er jo et sprog, man bruger i meget naturvidenskab. Det er også værd at overveje, om du skal have mat A, hvis du vil en på en videregående uddannelse en dag. Jeg tror ikke, der er nogen grund til at tænke over, om det er svære end andre - tag en studieretning du finder spændende, ellers bliver det nogle lange år. 

Det er en myte, at ens gennemsnit ryger ned, men niveauet stiger jo selvfølgelig, men det gør ens viden jo også. Mit (og flere andres) steg i hvert fald. 


Skriv et svar til: Studieretning STX - Bioteknologi??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.