Studievejledning

PLAGIAT

19. maj 2020 af Heyyooo
Hej,
Hvis man til en skriftlig eksamen har brugt 3 linjer som ikke tilhøre en selv får man så plagiat?
Jeg har selv skrevet 4 sider men lige de 3 linjer er taget. Er det noget med en opgaven skal være plagieret en hvis procent eller er det direkte plagiat ved en enkel sætning.

Brugbart svar (1)

Svar #1
19. maj 2020 af swpply (Slettet)

Det er plagiat hvis du ikke har en reference til der hvor de 3 linjer kommer fra.

Det er derimod ikke plagiat hvis du har husket at ikluderet en reference dertil.


Svar #2
20. maj 2020 af Heyyooo

Hvis man bliver taget i plagiat i 3g a fag eksamen skal man så gå året om eller gå i 1g?
Hvad kan man gøre for at få taget en sygeksamen istedet for???

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2020 af BoHTX

Aner det ikke. Men rektor vil sikkert have en snak med dig før han/hun træffer en beslutning. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
29. maj 2020 af guzbak

Tror sgu ikke du bliver beskyldt for 3 linjer. Der er et computersystem der sammenligner alle andres opgaver samt fra nettet. Mener den bonger ud ved 10 pct.
Har selv været underviser på uni og der var det sådan.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #5
29. maj 2020 af Heyyooo

Tak for svar, ved du så hvor meget de procent ca er? Altså de 2,5-3 linjer er fra mine noter som er kopieret direkte fra nettet, kan også godt bevise rektoren at det er en meget gammel note da den er gemt på min onenote fra de tidligere årgange. Så de 2,5-3 linjer er kopieret fra nettet..

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2022 af Sørennik

Update?

Skriv et svar til: PLAGIAT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.