Projektopgaven (9. kl.)

Hjælp

26. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)
Det er mine 2 modeller. Har skrevet: Mit valg af emnet af billederne er, fordi både et vandværk og solceller omdanner naturlige energikilder til strøm ligesom vindmøller. De er alle tre bæredygtige energikilder. Når bladende på vindmøllen roterer, opstår der en dynamo-effekt således at der skabes energi ved reduktionerne.

Hvordan vil i forklar det med en problemstilling "Hvordan kan kerneenergi atomkraftværk være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"?

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2020 af Skaljeglavedinelektier

Jeg synes, det virker, som om det hele er lidt forvirrende.

Har du læst om, hvordan vindmøller virker?  

Din tekst kan også bruge en gennemlæsning med fokus på grammatik og forståelighed. 


Svar #2
26. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Jeg skal udvælge 2 modeller og det har jeg gjort.

Så står der, Mit valg af emnet af billederne er, fordi både et vandværk og solceller omdanner naturlige energikilder til strøm ligesom vindmøller. De er alle tre bæredygtige energikilder. Når bladende på vindmøllen roterer, opstår der en dynamo-effekt således at der skabes energi ved reduktionerne.

Hvordan vil i kun forklar det med en problemstilling "Hvordan kan kerneenergi atomkraftværk være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"?

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2020 af Skaljeglavedinelektier

Det står meget forvirrende skrevet, så jeg må ærligt indrømme, at jeg har svært ved helt at forstå det. 


Svar #4
26. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Kig ved punkt 3 modeller

Svar #5
26. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Problemstilling:
Hvordan kan kerneenergi atomkraftværk være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"?

Der står at jeg skal udvælge 2 modeller som jeg har gjort.

Det model jeg har taget, hvordan kan i forklar det med det problemstilling jeg har lavet.


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. maj 2020 af Moderatoren

I går havde du en anden problemstilling. Nu bruger du igen den, som du har taget fra en anden?

Og eftersom de modeller, som du har valgt vist ikke har noget med kernekraft at gøre, så er det meget svært at forklare, hvordan de hænger sammen med "din" problemstilling.


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. maj 2020 af Moderatoren

Som jeg også skrev i torsdags, så vil jeg anbefale, at du bare laver det, når I skal lave det. Det forvirrer dig vist meget mere end det gavner at stille spørgsmål herinde. Du har oprettet utallige tråde om din problemstiling, som du ikke selv har lavet.

Jeg håber for dig, at det er i dag, at I får 2 moduler til at lave opgaven. Du har nemlig spildt alt for meget tid på at "lave" det herinde. 

Når du laver det i de 2 moduler, så kan du også få hjælp af din lærer – Og din lærer er den allerbedste til at hjælpe lige præcis dig.


Skriv et svar til: Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.