Studievejledning

Reeksam

15. juni 2020 af Peter342

Hej 

Hvad sker der hvis man  glemmer  at tilmelde sig reeksamen på Arhus uni?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2020 af DrNielsen

Så ringer man hurtigst muligt til studievejledeningen på det pågældende studie. Som regel - på det studie jeg gik på - fandt man en løsning. Ellers kommer det til at tælle som et brugt eksamensforsøg. Og muligheden for at blive eksamineret vil følgeligt blive det efterfølgende semester. :-)


Svar #2
17. juni 2020 af Peter342

Bruger man virkeligt et eksamensforsøg hvis ik man tilmelder sig reeksamen?

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. juni 2020 af DrNielsen

Nu er jeg ikke helt sikker på hvordan det hænger sammen mere. Jeg var studerende både før, under og efter fremdriftsreformen.  Da denne blev effektueret brugte man et eksamensforsøg hvis ikke man tilmedlte sig. Før det brugte man ikke nødvendigvis et forsøg idet man selv kunne bestemme hvornår næste eksamen skulle ligge. Der var mange på det studie jeg læste på som valgte at tage semestret om hvis det var en stor eksamen. Herved tilmeldte de sig ikke re-eksamen og brugte ikke et forsøg. Det kunne man ikke under fremdriftsreformen - der var re-eks et forsøg - om man dukkede op eller ej.

Derfor - som anført i mit første svar - bør du tage fat i din studievejledning :-)


Skriv et svar til: Reeksam

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.