Religion

kristendom

20. september 2020 af maria2016 - Niveau: C-niveau

Hej jeg er lidt i tvivl om hvad nåde er og hvilket forhold der er mellem mennesket og naturen i skabelsesmyten? Håber i kan hjælpe, har søgt på nette men fik ikke helt præcis vide hvad nåde var og hvilket forhold der er mellem mennesket og naturen i skabelsesmyten:( 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. september 2020 af Krollo (Slettet)

Nåde er jo, når du viser nogen barmhjertighed og menneskelighed, selvom de måske ikke fortjener det.

Jeg er ikke sikker på det andet spørgsmål, men her er mit bud: Forholdet mellem mennesket og naturen er vel, at mennesket er skabt ud fra naturen. Mennesket er afhængigt af naturen, men naturen er ikke afhængigt af mennsket.


Svar #2
23. september 2020 af maria2016

# Tusind tak 


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. september 2020 af iznothing

Arh, forholdet mellem mennesket og naturen i den kristne skabelsesmyte er da vist primært at Gud giver mennesket herredømmet over dyrene, planterne, verdenshavene osv. Altså i den kristne mytologi er mennesket herre over naturen.

Tjek evt. første mosebog vers 26-29:

Gud sagde: »Lad os skabe mennesker i vort billede, så de ligner os! De skal herske over havets fisk, himlens fugle, kvæget, alle de vilde dyr og alle krybdyr, der kryber på jorden.«  Gud skabte mennesket i sit billede; i Guds billede skabte han det, som mand og kvinde skabte han dem.  Og Gud velsignede dem og sagde til dem: »Bliv frugtbare og talrige, opfyld jorden, og underlæg jer den; hersk over havets fisk, himlens fugle og alle dyr, der rører sig på jorden!«  Gud sagde: »Nu giver jeg jer alle planter, der sætter frø, på hele jorden og alle træer, der bærer frugt med kerne. Dem skal I have til føde.


Svar #4
25. september 2020 af maria2016

#3 Fantastisk tusind tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: kristendom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.