Studievalg og videregående studie

2 uddannelser samtidig

15. december 2020 af naanasamer

Hej. Jeg vil høre om der er nogen som har prøvet at gå på 2 udannelser samtidig uden at blive opdaget? Er der nogen som har prøvet det?Jeg er igang med en udannelse og er på 4. semester men vil gerne have et bi-erherv, hvor det kræver at jeg læser til sygeplejerske først (  men jeg ville ikke kunne leve af det).

Jeg er ikke interesseret i kritik og negative holdninger, egentlig bare om det kan lade sig gøre. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2020 af Smut1

Da jeg skulle søge ind på Københavns Universitet, husker jeg det som om, at man skulle underskrive (ved at sætte et kryds), at man ikke var optaget på en anden videregående uddannelse. Er dog ikke sikker på, om der faktisk stod "videregående uddannelse" eller "SU-berettiget uddannelse", eller hvordan formuleringen helt præcist var. Men ville gætte på, at man kan blive dømt for bedrageri jf. Straffelovens §  279, hvis man skriver under på, at man ikke er optaget et andet sted (ved at sætte et kryds), men man faktisk er optaget et andet sted.  


Skriv et svar til: 2 uddannelser samtidig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.