Studievejledning

Meritoverførsel

29. marts 2021 af Bob1234567891 (Slettet)

Er der nogen der ved, om et bachelorprojekt kan meritoverførsel til en ny uddannelse?

Jeg vil måske skifte til en anden uddannelse efter sommeren. Uddannelsen minder meget om min egen, og jeg ved enkelte fag/kurser kan meritoverføres, hvis indholdet er det samme. Selvfølgelig altid en konkret vurdering. Men hvad med BA-projekter?

Jeg har skrevet BA indenfor samme typer emner, der også undervises i på den nye uddannelse.


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. juni 2021 af Miablisby

Hvis du tager en ny uddannelse der meget minder om din, hvis de har nogle sammen kurser du allerede har gennemført, kan du godt få merit, ja. Men du skal stadig skrive et nyt bachelorprojekt, som angiver du har gennemført den pågældende uddannelse, uanset tidligere gennemførelse.

Svar #2
21. juni 2021 af Bob1234567891 (Slettet)

Jeg ringede ind til deres studievejledning for noget tid siden, hvor jeg fik tre forskellige svar. Den ene sagde ja, det kan godt lade sig gøre, den anden sagde nej, og den tredje sagde måske (måske kan de lave undtagelser). 

Det er selvfølgelig noget studienævnet bestemmer. 

Det er bare surt at skulle igennem det en gang til, når man allerede har gjort det en gang. 

Kursusbeskrivelsen for mit BA projekt er meget identisk med kursusbeskrivelsen for BA projekt på min nye uddannelse. Det er samme ECTS, og jeg har skrevet det inden for et emne, som er yderst relevant for den nyeuddannelse, jeg vil skifte til.

Men det finder jeg vel først ud af, når jeg optages på studiet og får svar på min meritansøgning.


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. juni 2021 af Miablisby

Det har jeg aldrig hørt før men fedt! Held og lykke :D

Skriv et svar til: Meritoverførsel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.